Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ted68
#1414203
Har ett SIM-kort i bilen från Telia, funkar väl rätt bra. Använder Tunein för att få lite bättre ljud på radion, men kanske en gång i veckan får jag: Anslutningsfel - Ingen internetanslutning. Fast väder-appen kan funka ändå, så bilen har ju internetanslutning.

Nästa gång kan det vara tvärtom, Tunein fungerar men inte väder-appen.
Ibland så funkar inget alls.
Nån som känner igen detta?

Kan ju tillägga att jag har testat att ha mobilen som hotspot, men det fungerade dåligt.
Användarvisningsbild
av zandman
#1414215
Jag har samma symtom men i Spotify, "ingen internetanslutning", övriga appar inkl tunein funkar. Om jag då byter till Tunein och sen tillbaka till spotify så funkar de även i Spotify. Måste vara nåt mjukvarufel, ska felanmälas när bilen ska in på service.
Användarvisningsbild
av Ted68
#1414225
Ja, har märkt att det kan hjälpa att byta lite fram och tillbaka mellan appar. Var inne med bilen på service för nån vecka sen och frågade om detta, det fanns nån felkod i bilen. Så jag ska in med bilen igen nästa vecka och få nån uppdatering. Hoppas det hjälper nu bara.
av Qualia
#1414245
Det är samma med min.
Byter då till annan app sedan tillbaks.
Sen tycker jag att den connectar väldigt segt, känns som modem from 90talet :P
Senast redigerad av 1 Qualia, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
#1414271
Även jag har detta problem som blivit allt mer vanligt kan jag tycka. Att hoppa till FM och sen tillbaka till Spotify kan lösa problemet likväl att inte göra något så kopplar Spotify helt plötsligt upp sig.

Har tidigare ikväll mejlat min PST om detta då jag fick rådet för en månad sen att byta till ett nytt SIM-kort men, som förväntat, gjorde det ingen skillnad.
av Qualia
#1414280
Körde surf via mobilens wifi delare innan simkor I bilen. tyckte att det var segt att koppla upp sig..
Märker inga skillnad..
När den är väl i gång så funkar det bra..
Användarvisningsbild
av aikputte
#1414285
Jag har problem med Telia och Spotify nästan dagligen.
Det tar alltid lång tid att ansluta plus att i princip varannan dag (eller varannan gång jag startar bilen) så står det Anslutningsfel.
Det hjälper alltid att byta till FM och tillbaka till Spotify men när den väl anslutit färdigt så är jag nästan framme på jobbet :bored:

Det mest irriterande för mig är att jag kan lyssna på Spotify och få bra feeling som man säger, sen måste jag stänga av bilen för att tanka, när jag väl startat bilen igen så blir det anslutningsfel och måste hålla på och fippla i menyerna igen....
av fnatt3
#1414317
aikputte skrev:Jag har problem med Telia och Spotify nästan dagligen.
Det tar alltid lång tid att ansluta plus att i princip varannan dag (eller varannan gång jag startar bilen) så står det Anslutningsfel.
Det hjälper alltid att byta till FM och tillbaka till Spotify men när den väl anslutit färdigt så är jag nästan framme på jobbet :bored:

Det mest irriterande för mig är att jag kan lyssna på Spotify och få bra feeling som man säger, sen måste jag stänga av bilen för att tanka, när jag väl startat bilen igen så blir det anslutningsfel och måste hålla på och fippla i menyerna igen....
Jag kan bara instämma, jag upplever samma problem och det löses genom att byta till FM t.ex. Det är dock bara Spotify som beter sig såhär, TuneIn fungerar alltid.
av Frazze1
#1414449
Hade samma problem fram till dess att VoC la av helt och hållet, otroligt irriterande. Efter åtgärd på verkstad, tror det bara var mjukvara, har den nog inte misslyckats att koppla upp en enda gång på 1,5 år. Kör Hallon.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]