Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1409216
Av bild nr. 2 att döma så ser det ut som att bilen har adaptiv farthållare då knapparna för avstånd till framförvarande bil finns där, nr. 5 och 6 i bifogad bild.

Edit. Sen om jag inte tar fel så var väl Intellisafe sorround där adaptiv farthållare ingår standard fram till my20 för att sedan bli ett tillvalspaket från my21.
Screenshot_20201026_102100.jpg
Screenshot_20201026_102100.jpg (60.13 KiB) Visad 279 gånger
Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk


#1409257
Zanders skrev: mån 26 okt 2020, 09:24 Fin bil men tråkigt att handla av Sveriges i särklass sämsta bilhandlare bara dock..
Klassisk forum-OT, och lite drift iväg här, men intressant påstående ovan. Vad/vilka erfarenheter är det du har till handlaren som är dåliga? Har plockat ut en där, och min andra på väg. Och jag har bara bra omdömen såhär långt, avseende nybilshantering.

Deras verkstad däremot, den vågar jag skriva samma ord som du, är i särklass en av de sämre.
Användarvisningsbild
av Zanders
#1409265
hållundan skrev:
Zanders skrev: mån 26 okt 2020, 09:24 Fin bil men tråkigt att handla av Sveriges i särklass sämsta bilhandlare bara dock..
Klassisk forum-OT, och lite drift iväg här, men intressant påstående ovan. Vad/vilka erfarenheter är det du har till handlaren som är dåliga? Har plockat ut en där, och min andra på väg. Och jag har bara bra omdömen såhär långt, avseende nybilshantering.

Deras verkstad däremot, den vågar jag skriva samma ord som du, är i särklass en av de sämre.
Familjen har bara köpt en ny bil där som levererades leveransskadad, in för reparation och fick tillbaka den med kladdiga, oljiga fingeravtryck inne i bilen (detta på en bil som gått 3 mil), in ett par gånger till så blev bilen tillslut ren, den blev dock aldrig helt bra och drog som fan åt höger, släppte man ratten satt man i diket på någon sekund. Har en bekant "bonne" som inte klär sig jättestiligt kanske men har pengar så det räcker och blir över.. Fick nobben av en säljare med "ska du verkligen handla en bil", han åkte till Borås och köpte en kontant där. Jag hade planer på att beställa min förrförra bil därifrån men då dem vill ha 25k mer (är volvoanställd så bör få samma pris överallt) 15k extra för transport från gbg, inga vinterdäck och inga serviceavtal så blev det återigen beställning i GBG.

Precis som du säger så är verkstaden under all kritik. Jag har haft tre olika bilar i egen ägo som åkt flertalet gånger fram och tillbaka på verkstaden (varav en C30 7x). Morsan hade en V50 som det tog nio försök för innan dem fick ordning på den (tre gånger bytte dem gaspedal utan något som helst resultat). Listan kan göras oändlig och med en sådan verkstad så undviker jag dem numera som pesten.

Kan ju tillägga att den här tidsramen sträcker sig över ca 15 år, senast för ca 3 år sedan så det kanske har blivit bättre men känns tveksamt.

Sorry för väldigt OT men man bör veta vad det är för verkstad man har att göra med vid eventuella problem.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1409278
Näpp, jag hoppade ur de dealen och byggde ihopn annan bil. Sänkt chassi, 20 tums fälgar och panoramatak är inget jag vill ha så det blir istället följande:
IMG_0068.PNG
IMG_0068.PNG (176.1 KiB) Visad 229 gånger
#1409301
Robbi skrev: mån 26 okt 2020, 15:02 så det blir istället följande:
Hmm ingen klimatpaket? tänkte mest att det innehåller baksätesvärmare, progammerbar parkeringsvärmare, rattvärme och uppvärmda spolarmunstycke?
Användarvisningsbild
av poscarjr
#1409302
Från sänkt Inscription till Cross Country...
Helt rätt tycker jag. :)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1409303
UnleashFusion skrev: mån 26 okt 2020, 17:56
Robbi skrev: mån 26 okt 2020, 15:02 så det blir istället följande:
Hmm ingen klimatpaket? tänkte mest att det innehåller baksätesvärmare, progammerbar parkeringsvärmare, rattvärme och uppvärmda spolarmunstycke?
Det ska ingå i Special Edition Teknikpaket, dock ser jag inte uttryckligen att detta står utskrivet, det står bara olika erbjudanden.
#1409309
fjohan82 skrev: mån 26 okt 2020, 18:23
UnleashFusion skrev: mån 26 okt 2020, 17:56
Robbi skrev: mån 26 okt 2020, 15:02 så det blir istället följande:
Hmm ingen klimatpaket? tänkte mest att det innehåller baksätesvärmare, progammerbar parkeringsvärmare, rattvärme och uppvärmda spolarmunstycke?
Det ska ingå i Special Edition Teknikpaket, dock ser jag inte uttryckligen att detta står utskrivet, det står bara olika erbjudanden.
Jo precis, försökte hitta "special edition teknikpkt eller den andra" men icke. det enda man ser är den nya erbjudande "adventure pack" som är exteriört just för CC-versionen enbart.

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]