Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hemingway
#1407962
Mathiasjson skrev:
Hemingway skrev: mån 12 okt 2020, 11:03 5) Vad har du för utrustning? La till teknik paket, klimat paket. Tonade rutor
Vilken motor och drivning på hur många hjul?

Hur fungerar det med fordonskatten, kommer den separat eller är den inbakad?
av Lövet
#1408048
Hemingway skrev:Hur fungerar det med fordonskatten, kommer den separat eller är den inbakad?
Separat
av Hemingway
#1408137
Lövet skrev:
Hemingway skrev:Hur fungerar det med fordonskatten, kommer den separat eller är den inbakad?
Separat
Misstänkte det. På en bonus-bil, då är den inbakad va? :) Förstår att det skiljer lite mellan bolagen, men generellt.
av Lövet
#1408178
Hemingway skrev:Misstänkte det. På en bonus-bil, då är den inbakad va? :) Förstår att det skiljer lite mellan bolagen, men generellt.
Det varierar precis som du säger. En del kör samma månadsavgift hela perioden, andra sänker månadsavgiften efter 6 mån.
av Mathiasjson
#1408891
Vardelos skrev: tis 20 okt 2020, 19:33 Men jag är fortfarande nyfiken, är det 1500mil per år du menar?

Eller har du signat upp dig på 500mil/år och 5500kr/månad?
Skrev otydligt, ber om ursäkt. Är 1500 mil per år
av Snillrik
#1428718
Tror inte Volvo har kvar klausulen som tillåter överlåtelse i deras leasing-avtal. Eller? Fick det som svar av min säljare iallafall.
av stegev
#1440834
Jag ska byta bolag och ska köra eget. Kommer överlåta bilen till mitt nya bolag, de kommer göra en kreditupplysning osv. Brukar inte vara några problem här.

Viktiga som jag ser här är leasingformen. Då jag har finansiell leasing och betalat av bilen rätt aggressivt samt gått in med hög första förhöjd avgift så innebär det också ett lågt restvärde. Så överlåta bilen till någon annan just nu vore dumt av mig.
Leasar via BraBil.

Vad har du för leasingform? Det brukar finnas operationell eller finansiell leasing.
Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]

Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]