Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mathiasjson
#1406142
Hej!

Ville bara kolla om det är någon här som har erfarenhet med leasing överlåtelse? Har det gått smidigt? Hur eftertraktat är det egentligen att ta över nåns leasing?

Funderar nämligen på att göra det med min v60 my20, känner att den körs för lite i förhållande till priset.

Mvh
Användarvisningsbild
av GustavB
#1406150
Finns det några fördelar med att överta en leasing kontra ta ut en ny bil på leasing?
av Mathiasjson
#1406161
Det innebär ju att dem inte behöver vara låsta 36 månader, man kan ha tagit ut bilen i samband med kampanj så är billigare jämfört med ny etc
Användarvisningsbild
av perin
#1406162
GustavB skrev:Finns det några fördelar med att överta en leasing kontra ta ut en ny bil på leasing?
Ja, om man tycker att avtalstiden som är kvar på leasing kontraktet passar av någon anledning så skulle det kunna vara en anledning.
Användarvisningsbild
av js1
#1406168
Mathiasjson skrev: tor 08 okt 2020, 19:47
Funderar nämligen på att göra det med min v60 my20, känner att den körs för lite i förhållande till priset.

Mvh
Vi hämtade ut vår V60 T5 R-design i maj i år. Enligt körjournalen körde vi 62km i September, Slår du det? :-D
av rallekalle
#1406193
Så länge man inte kört mer under den period som man haft bilen än vad som avses i avtalet, kan tänka mig att det är en avgörande del.
av Snelhest
#1406200
Jag vet om flera som fått betala en slant till folk för att de har tagit över ett leasingavtal.
Det krävs ju väldigt speciella omständigheter för att någon ska vilja ta över en begagnad bil för samma leasingpris som en ny.
av Mathiasjson
#1406201
js1 skrev: tor 08 okt 2020, 21:45
Mathiasjson skrev: tor 08 okt 2020, 19:47
Funderar nämligen på att göra det med min v60 my20, känner att den körs för lite i förhållande till priset.

Mvh

Vi hämtade ut vår V60 T5 R-design i maj i år. Enligt körjournalen körde vi 62km i September, Slår du det? :-D
Nä det slår jag faktiskt inte 😂
av Mathiasjson
#1406202
rallekalle skrev: tor 08 okt 2020, 23:37 Så länge man inte kört mer under den period som man haft bilen än vad som avses i avtalet, kan tänka mig att det är en avgörande del.
Jo självklart. Man vill ju inte ta över en bil som har övermil. Gått 800 mil i skrivande stund, får gå 1500 till december
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]