Sida 2 av 2

Re: Råd kring Four C aktivt chassi-system

Postat: mån 28 sep 2020, 20:19
av Isidor
Ytterligare en sak att komma ihåg är att man för bästa rullkomfort (såväl som aningen lägre vägbuller) bör sänka lufttrycket i däcken till minimala 230 kPa. Skillnaden, speciellt i låg fart på svenska misskötta villagator, mot de 250-260 kPa som verkar vara vanligt från fabrik är ganska stor.

Re: Råd kring Four C aktivt chassi-system

Postat: tis 29 sep 2020, 18:29
av Anders Classic
Jag har Four C aktivt chassi på min V60 momentum 2020. Svårt att avgöra om det är värt det. Men min bil känns väldigt stabil på något sätt.

Re: Råd kring Four C aktivt chassi-system

Postat: tis 06 okt 2020, 00:10
av Isidor
Just stabiliteten är nog den största skillnaden mot standarddämparna. Bilen gungar eller svajar aldrig. Min bättre hälft provade oavsiktligt kontrollsystemet i 4c genom att köra över ett nybyggt farthinder i ca 40 km/h och bilen fortsatte bara helt opåverkad efter en liten luftfärd, helt odramatiskt utan minsta gung.