Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dellemyr
#1401561
Hej

Har en T8 som nu gått 600 mil.
Men sedan jag hämtade ut bilen så brakar och knakar det väldigt när jag bromsar eller släpper fotbromsen i Drive läge.
av fragge
#1401622
Om du menar precis(bara nån sekund) när bilen stannar eller rullar iväg så har jag har samma sak på min och skulle inte vara orolig för det, ganska vanligt. Det känns dock inte "premium".
av Hink84
#1401678
Samma på min, 700 mil, antingen har det blivit aningen bättre eller så har jag vant mig, men reagerade mkt på det i början
av Dellemyr
#1401932
Ok tack för svar,
Håller exakt med knappast premium!
En annan sak jag tänkt på är att bilen ”övervarar” när jag bromsar och ståt still,
Låter som f-n
av fragge
#1401942
Ok, någon övervarvning har jag inte på min. Precis när motorn startar första gången kan den ha ett lite högre varvtal några sekunder, men det är normalt vid kallstart. För mig låter det inte nåt extra direkt.
av Dellemyr
#1401968
Men det kan komma närsomhelst även när bilen är varm, stannar vid stoppljus och den går igång så man skäms att det skall höras😁
av fragge
#1401970
Ok, ja det låter skumt. Har inget sånt på min.
av Christerv70
#1402072
Har också detta(o)ljud på min bil. Åkte redan efter en vecka till min servicetekniker och bad honom lyssna. Han sa direkt att det är bromsarna och lade sedan till att "det är inte säkert att det går att fixa". Vi kom överens om att jag skulle köra en tid för att se om det försvann men det har det inte och nu har jag en tid bokad den 23:e september.

För egen del har det blivit ett störande moment med detta "gnek&knak" och tycker ibland att det är rent av pinsamt att fickparkera eller manövrera bilen i låga farter. Tycker inte en ny bil i denna prisklass(ingen prisklass egentligen) ska behöva låta så här.
av Dellemyr
#1402165
Håller med, pinsamt att stå i kö eller stoppljus med detta oljud.
Du fick tid den 23:e , ska bli kul att se om det kan fixas.
Då kan jag med lämna in min.
av Hink84
#1402175
Min har faktiskt slutat att gneka och knaka, om det beror på det fuktiga vädret låter jag vara osagt, ska hålla lite koll nu framöver

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]