Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dundermuppen
#1392961
God måndag på er,

Sitter och funderar på om nya kärran kanske behöver mer ljus. En V60 närmare bestämt.

Jag jobbar med datorer och serverdrift så inte helt oväntat så är skruvande i bilar kanske inte det jag är allra bäst på :-) Vi kan kanske nöja oss med att säga att det ska jag ge fan i att göra helt enkelt.

Så finns det tips på firmor som kan detta i Skåne? Jag vill ha bra saker som gärna får solen att skämmas om man säger som så. Pris är ju en faktor, men kvalitet väger också tungt.

/Johannes
Användarvisningsbild
av paso
#1392979
Kolla om din lokala handlare har erbjudande på Vision X’s Xmitter Prime Extreme 21”
Har denna på min V90CC och ljuset är mycket bra, nästan så man blir bländad av reflexer från skyltarna och rampen tänds bara när fullt helljus är aktivt.
Kostar idag 15900 på Bilia så tyvärr dyrt men det kostar med kvalitet och dessutom med 5,5 års garanti.
av valln
#1393014
Det är synd att extraljus/ledramper är så stöldbegärliga!
av Dundermuppen
#1393196
Kärran kostade strax över halvmillen så 16000 till gör inte så stor skillnad.
Ska få tummarna loss och lägga upp bilder strax så att alla vet var den finns. Loggan på sidan avslöjar en del.

Får väl gnida in den med extra Corona så att den som snor den får annat att tänka på :-)
av Bempo
#1393366
Det är effektivare bättre ljus det handlar om men utseende är en faktor för mig. Ledramp är så fult, passar inte in alls. Ser ut som en skönhet fått tandställning med räls både uppe och nere. Traditionella runda extraljus ser bättre ut och det finns en del med riktigt bra lyse.
Så många rostiga Hyundai Elantra och liknande med rostiga ledramper ute i trafiken. Men där passar det bra
av kantarell
#1393379
Tror inte någon ramp kan möta upp mot dessa ljus när man vill se älgen som kliver ut ur skogen några hundra meter framför.
Bilagor
DSC_6634.JPG
Add description
DSC_6634.JPG (632.71 KiB) Visad 1387 gånger
av kantarell
#1393402
Trodde att fästet skulle se klumpigt ut men det ser, enligt mitt eget subjektiva tyckande, riktigt bra ut. Mycket stabil infästning dessutom. Nummerplåten sitter i själva fästet och en bit längre ut än tidigare vilket gör att fästet inte ser ut att sticka ut så långt.
av Dundermuppen
#1393426
Bara för att vara sådan så säger jag emot och tycker att det bara ser vulgärt ut :-) Tur vi kan tycka olika.

Det var också en anledning till att jag valde v60 före v90. Grillen på v90 ser bara anskrämligt stor ut i min mening och för varje dag jag ägt min v60 så blir den bara stiligare och stiligare i mina ögon. Säkert inte i alla andras.
Och helvete vad B5 rör på sig jämfört med v70 D4 2016.

Så att runda av. Ni har helt fel angående stora runda extraljus och jag har jätterätt. Lev med det.
av Primus
#1393435
När jag var lite sa alltid min mamma när hon såg en bil med stora extraljus. - den där måste vara väldigt mörkrädd. Som barn förstod jag inte att hon skämtade, så jag trodde att det var mörkrädda som satte dit extraljus.. :-)
V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Sökte runt och hittade det här, efter li[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]

Tackar