Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DajaZ3
#1390858
HitTheRoadJack skrev:Jo sant att bara en navigering till destination kan vara ingång, men om Sensus navigera kan jag även ha Waze igång som meddelar om olika hinder samt du kan också rapportera in hinder :-)

My18 V90 Carplay iPhone 5SE
Ahaa, så man bara skippar att starta navigeringen. Måste testas :)
av ThorHammer
#1405322
Trött på internetmaps som inte har "course up" och tappar destinationen när bilen varit avstängd. Beställde uppgradering till sensus navigator på Bilia som nu har 15% på tillbehör. De var osäkra på om rabatten gällde även på mjukvara men löste det snyggt. Ca 6200 istället för 7300. Tror man rear detta mer sällan för att det ska vara attraktivt som tillval vid nybeställning. Snåla inte som jag gjorde med detta. Gott att få navigation även i förardisplayen.
#1405325
Nu är ju inte carplay till för enbart navigering så jag tycker inte att det är en fuling. När det gäller navigering så har jag enbart kört sensus hittills men det beror på att jag kör laddhybrid och på längre sträckor så optimeras batterianvändningen väldigt bra. Jag brukar sällan använda navigation annars då jag ändå hittar över allt ;)))))
av Hypoxia
#1405444
Jag använder inte Sensus överhuvudtaget utan kör enbart Waze alt Google Maps via (trådlös) CarPlay. Jag erkänner däremot att jag saknar premiumkänslan med Sensus som kan köra både helskärm och i instrumentklustret, men funktionaliteten via CarPlay är så makalöst mycket bättre i mina ögon. Tar alldeles för lång tid att hitta resmål via Sensus användarinterface och trafikinformationen är markant mycket rappare via framförallt Waze.

Enda gången jag bemödar mig att kladda med Sensus är om det är en massa tunnlar.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1405455
Hypoxia skrev:Jag använder inte Sensus överhuvudtaget utan kör enbart Waze alt Google Maps via (trådlös) CarPlay. Jag erkänner däremot att jag saknar premiumkänslan med Sensus som kan köra både helskärm och i instrumentklustret, men funktionaliteten via CarPlay är så makalöst mycket bättre i mina ögon. Tar alldeles för lång tid att hitta resmål via Sensus användarinterface och trafikinformationen är markant mycket rappare via framförallt Waze.



Enda gången jag bemödar mig att kladda med Sensus är om det är en massa tunnlar.
OKi , men varför inte använda röststyrningen i Sensus
av Primus
#1405483
Så här långt tycker jag Sensus Navi är lite av en besvikelse. Nu har jag än så länge haft bilen så kort tid att jag inte vill säga något med säkerhet. Men att centrala skärmen inte zoomar automatiskt känns väldigt B. Jag har testat att manuellt zooma men har inte fått någon ordning på det. Likaså har jag inte hittat ett sätt att flytta kartan med fingrarna. Säg att jag vill manuellt peka ut ett resmål, då är jag van vid att man kan flytta kartan och sedan peka där målet är. Fungerar det? Tycker också att den flera gånger haft väldigt konstiga resvägar samt att den ibland placerar mig och bilen på en parallell gata. Men jag måste ge systemet lite mer tid innan jag törs säga att det verkligen är ett B-system.
av Vardelos
#1405497
Primus skrev: sön 04 okt 2020, 21:39 Så här långt tycker jag Sensus Navi är lite av en besvikelse. Nu har jag än så länge haft bilen så kort tid att jag inte vill säga något med säkerhet. Men att centrala skärmen inte zoomar automatiskt känns väldigt B. Jag har testat att manuellt zooma men har inte fått någon ordning på det. Likaså har jag inte hittat ett sätt att flytta kartan med fingrarna. Säg att jag vill manuellt peka ut ett resmål, då är jag van vid att man kan flytta kartan och sedan peka där målet är. Fungerar det? Tycker också att den flera gånger haft väldigt konstiga resvägar samt att den ibland placerar mig och bilen på en parallell gata. Men jag måste ge systemet lite mer tid innan jag törs säga att det verkligen är ett B-system.
Tryck upp den i helskärm (längst ner till höger) så kan du manuell zooma, flytta och peka ut resmål.
I halvskärmsläge så är den låst.
av Primus
#1405504
Vardelos skrev: sön 04 okt 2020, 22:08
Primus skrev: sön 04 okt 2020, 21:39 Så här långt tycker jag Sensus Navi är lite av en besvikelse. Nu har jag än så länge haft bilen så kort tid att jag inte vill säga något med säkerhet. Men att centrala skärmen inte zoomar automatiskt känns väldigt B. Jag har testat att manuellt zooma men har inte fått någon ordning på det. Likaså har jag inte hittat ett sätt att flytta kartan med fingrarna. Säg att jag vill manuellt peka ut ett resmål, då är jag van vid att man kan flytta kartan och sedan peka där målet är. Fungerar det? Tycker också att den flera gånger haft väldigt konstiga resvägar samt att den ibland placerar mig och bilen på en parallell gata. Men jag måste ge systemet lite mer tid innan jag törs säga att det verkligen är ett B-system.
Tryck upp den i helskärm (längst ner till höger) så kan du manuell zooma, flytta och peka ut resmål.
I halvskärmsläge så är den låst.
Tack!
av DajaZ3
#1405530
Tycker det är smidigt med att ha möjligheten till båda. (Sensus och Waze) Efter tips här i tråden kör jag oftast navigering via Sensus på längre färder och sen Waze igång på Carplay för att få realtidsuppdateringarna. Då går det ibland också snabbt att växla till Waze om Sensus tappar bort sig vid vägbyggen och omdirigeringar.
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1405531
Jag har haft inbyggd navigation i de senaste bilarna men det kommer jag nog inte välja till igen. Jämfört med google eller Waze så är den pinsamt dålig.
Men som svar: på kortare sträckor Google maps och på längre resor Waze.

Nu ska vi se om jag har huvudet med mig den hä[…]

Service Renault Scenic 2003

Det låter som ett rätt kul projekt att[…]

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som[…]

Ni som har koll, hur är läget? Så[…]