Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
#1405536
ThomasT skrev: mån 05 okt 2020, 09:45 Jag har haft inbyggd navigation i de senaste bilarna men det kommer jag nog inte välja till igen. Jämfört med google eller Waze så är den pinsamt dålig.
Men som svar: på kortare sträckor Google maps och på längre resor Waze.
Blir lite nyfiken på varför du kör Google maps på kortare sträckor när du ändå är van vid Waze? Jag är ju inte ensam om att tycka Waze är riktigt bra. Men kanske har du hittat någon detalj där Google slår Waze på korta sträckor?
av Qualia
#1405542
Kör Sensus och waze, beror på situation, Sensus är tyvärr inte alls lika bra vid röststyrning som waze.
Så fort man kommer in tunnel är ju waze körd, när täckning tappas på mobilen..

Waze ägs ju av Google.
av goka
#1405694
Använder Sensus. Ställ in ett resmål eller rutt, så kan bilen mha kartan räkna ut när den ska använda eldriften på mest optimalt sett (i Hybridläget).
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1405720
Primus skrev:
ThomasT skrev: mån 05 okt 2020, 09:45 Jag har haft inbyggd navigation i de senaste bilarna men det kommer jag nog inte välja till igen. Jämfört med google eller Waze så är den pinsamt dålig.
Men som svar: på kortare sträckor Google maps och på längre resor Waze.
Blir lite nyfiken på varför du kör Google maps på kortare sträckor när du ändå är van vid Waze? Jag är ju inte ensam om att tycka Waze är riktigt bra. Men kanske har du hittat någon detalj där Google slår Waze på korta sträckor?
Oftast har man letat något i google som man ska till, sedan tycker jag det är lättare att se trafiken och välja väg i googlemaps.

Ja du ser. Men då är det kanske ett mo[…]

Manövreringen av interiörbelysningen e[…]

Resultat av en kontrollbesiktning kan endast &oum[…]

hittade ett bränt glödtrådsvakt r[…]