Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stegev
#1389520
Nu när jag sett XC60 med och utan skärmbreddare så ångrar jag att jag att jag inte valde större fälg med 22” där skärmbreddare ingår. Blir ett helt annat intryck på bilen.

Med min bil kommer R-design fälgarna på 21”.

Ser nu även att det går montera skärmbreddare enl tillbehörskatalogen:
http://broschyr.bilia.se/publication/c68a1e05/mobile/

Om jag nu får för mig att montera skärmbreddare, kommer jag fortfarande kunna använda mina 21” som vinterdäck?
Tanken är då att köpa nya sommardäck 22” då.
av stegev
#1389527
Ok härligt. Bilen ser inte överdimensionerad ut med skärmarna + 21 tum då? 😀
av fkullberg
#1389531
stegev skrev: ons 08 jul 2020, 22:29 Ok härligt. Bilen ser inte överdimensionerad ut med skärmarna + 21 tum då? 😀
Det ser ju helt klart lite mesigare ut med 21” då det inte breddar lika mycket, men det är inget som ser konstigt ut. Du kan alltid slänga på spacer runt om på vinterpuckarna ;-)

Men som du är inne på innan, blir en helt annan bil och attityd med breddarna på, du kommer inte ångra dig.
av stegev
#1389534
fkullberg skrev: ons 08 jul 2020, 22:35
stegev skrev: ons 08 jul 2020, 22:29 Ok härligt. Bilen ser inte överdimensionerad ut med skärmarna + 21 tum då? 😀
Det ser ju helt klart lite mesigare ut med 21” då det inte breddar lika mycket, men det är inget som ser konstigt ut. Du kan alltid slänga på spacer runt om på vinterpuckarna ;-)

Men som du är inne på innan, blir en helt annan bil och attityd på breddarna, du kommer inte ångra dig.
Yes, då kommer jag be dem montera breddarna innan jag hämtar ut den. Thx!

Du råkar inte ha bild med 21” på?
av fkullberg
#1389537
stegev skrev: ons 08 jul 2020, 22:38
fkullberg skrev: ons 08 jul 2020, 22:35
stegev skrev: ons 08 jul 2020, 22:29 Ok härligt. Bilen ser inte överdimensionerad ut med skärmarna + 21 tum då? 😀
Det ser ju helt klart lite mesigare ut med 21” då det inte breddar lika mycket, men det är inget som ser konstigt ut. Du kan alltid slänga på spacer runt om på vinterpuckarna ;-)

Men som du är inne på innan, blir en helt annan bil och attityd på breddarna, du kommer inte ångra dig.
Yes, då kommer jag be dem montera breddarna innan jag hämtar ut den. Thx!

Du råkar inte ha bild med 21” på?
Gör du rätt i, kanske ska kolla hade bara fälgarna på i några veckor innan 22” åkte på. Återkommer :-)
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]