Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1388130
Hej,

Tyvärr finns det negativa skillnader mellan ICE och Plug-in (Recharge) modellerna i Volvos line up.

Jag har förstått att alla Recharge modellerna (Iaf XC60 & V90) inte har möjligheten till 4-zons klimatanläggning p.g.a. platsbrist i kardantunneln. Något som jag tycker är en stor nackdel om man som jag åker med barn i bilen (både vintertid och sommartid.


En annan skillnad är att det i Bygga Bil-konfiguratorn inte går att lägga till Skyddsgaller i stål eller Skyddsnät i nylon på MY21 av XC60 T6/T8 (Recharge). Jag menar lastskyddet mellan övre delen på bakre sätesraden och taket.

Är det någon som vet om det är fel i konfiguratorn eller om Volvo t.ex. dragit kablar upp genom C-stolpen som gör att man inte kan använda takfästerna?
#1388164
Det som skiljer är väl främst kring mittkonsolen. Facket mellan stolarna är i princip obefintligt, ett par cm djupt och sen saknas även det extra facket framför växelspaken och som du säger 4-zon men annars tror jag inte det är speciellt mycket. Kanske lite i det undre bagageutrymmet också men osäker där.
#1388686
Fjohan,
Tack, men det som gör mig att orolig är att de visar tillbehören med ”blond” inredning i bagageutrymmet vilket inte existerar på MY21.
Jag förstår att de kanske behållt bilderna pga merjobbet och att tillbehören syns mycket bättre mot den ljusa klädseln.
Men ändå...
Det är dessutom inte bara skyddsgallret som saknas i konfiguration även skyddsnätet.
#1388699
Det är mycket som saknas och är fel på den där Bygg-sidan...
Ett ofta återkommande exempel är när det till vissa modeller är andra priser på paket eller paket som ska kosta 0:-, detta uppdateras sällan. Det senaste exemplet är paketen till S90...
Man ska nog ta den med en lika stor nypa salt som uppdateringen inför leveransen.
Ta artikelnumret på tillbehörs sidan och stäm av med din säljare, antingen får du ett bra och korrekt svar, men ibland vet dom inte alls vad man snackar om. Tyvärr...
Startspärr Rattlås XC70

Halloj. Håller på att bli tokig.. Har[…]

Att det finns lite olja rester i slangar är n[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &ari[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&[…]