Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jabra
#1385330
Hej,

Tänkte det vore intressant att höra vad ni har för leveranstider på era bilar så här i coronatider.
Förra veckan (v24) beställde jag en V60 T6 Recharge Inscription. Säljaren sa att det var ca fyra månaders leveranstid (oktober). Nu har volvo registrerat beställningen och prel lev datum är nu sex månader bort v49 (december). Det var en väldigt stor skillnad mot utlovat lev datum så jag hoppas att det flyttas fram i tiden. Ni som har beställt bil under våren, hur lång lev tid har ni fått?
Senast redigerad av 3 jabra, redigerad totalt 0 gång.
av Boozt
#1385337
Beställd 4 mars och prel. leverans vecka 39. Får väl se om den hoppar fram lite i tiden men jag är nog tyvärr tveksam. Beställt en T6 Incription Expression.
av jabra
#1385358
Boozt skrev: mån 15 jun 2020, 11:42 Beställd 4 mars och prel. leverans vecka 39. Får väl se om den hoppar fram lite i tiden men jag är nog tyvärr tveksam. Beställt en T6 Incription Expression.
ok - har du haft vecka 39 hela tiden eller har det justerats?
av Boozt
#1385362
Hade svårt att få av säljaren ett datum över huvud taget till en början (låg i något som de kallade Hoolding Pool...) så jag fick inget datum förräns i början av Juni och sen dess så har datumet inte flyttats. Inget belägg för detta men har någon känsla av att de har svårt att få fram batterierna.
Användarvisningsbild
av GustavB
#1385444
Uttern skrev: mån 15 jun 2020, 12:12 Beställde i augusti 2019 och leverans i juli 2020.
Ett års leveranstid?
av dfa
#1385610
Boozt skrev: mån 15 jun 2020, 14:07 Hade svårt att få av säljaren ett datum över huvud taget till en början (låg i något som de kallade Hoolding Pool...) så jag fick inget datum förräns i början av Juni och sen dess så har datumet inte flyttats. Inget belägg för detta men har någon känsla av att de har svårt att få fram batterierna.
Min XC60 som jag fick i November låg länge i holding pool.
I efterhand förstod jag det som att den låg inslottad precis när dom skulle sluta tillverka T5or och gå över till B5 motorerna, så de var inte säkra på vilken motor jag skulle få. Till slut fick den en plats och tillverkades sista veckan som T5orna byggdes men det tog lång tid för dem , typ 2 månader att bekräfta det och under tiden låg den i holding pool.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Jag har precis bytat batteriet och felsöka (u[…]

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]