Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1410481
zeke77 skrev: tor 29 okt 2020, 22:09
rallekalle skrev: mån 05 okt 2020, 23:01
perssonheterjag skrev: mån 05 okt 2020, 14:17 Har en Volvo V60 t6 Recharge Inscription med Teknikpaket och förarstöd som snart dyker upp!
Beställd 30/6 och beräknad leverans vecka 46. Byggs i Torslanda

Byter från BMW 320d 2018 till denna. Blir första Volvon! Riktigt spännande :)
Grattis, då är vi två :-) samma levv.
Hur ser det ut med er status/leverans?

Jag beställde min Volvo V60 T6 27/8 och beräknad leverans är vecka 47. Status ändrades idag till byggd och min säljare hade en preliminär ankomst på 5/11 sedan tar det några dagar till leverans.
Jag har fått bokad lev vecka 46, har varit samma levvecka genom hela processen. Kan inte säga annat än att jag är nöjd med leveransprecisionen :)
#1410538
Nice, då är det på gång med andra ord :-)

Bilen är nu på väg till bilhandlaren men tyvärr verkar det som att bilhandlaren behöver ganska mycket tid innan leverans och de informerade att jag kunde hämta bilen 17/11. Enligt Autoplan så var det bättre att hämta ut bilen 1/12 utifrån avgifter m.m.
#1410573
zeke77 skrev: mån 02 nov 2020, 14:14 Nice, då är det på gång med andra ord :-)

Bilen är nu på väg till bilhandlaren men tyvärr verkar det som att bilhandlaren behöver ganska mycket tid innan leverans och de informerade att jag kunde hämta bilen 17/11. Enligt Autoplan så var det bättre att hämta ut bilen 1/12 utifrån avgifter m.m.
Jajamän :)
Jag förstår, har du också företagsleasing?
#1410655
rallekalle skrev:Aa men de kan nog bero lite på vilken del av månaden som avgör vad som blir bäst, samtidigt så hade jag nog bara plockat ut den så fort tillfället ges
På "mitt" företag säger man att man ska ta ut bilen så nära efter den 1:a som möjligt för man betalar för en hel månad oavsett. Autoplan här med.
#1410705
perin skrev:
rallekalle skrev:Aa men de kan nog bero lite på vilken del av månaden som avgör vad som blir bäst, samtidigt så hade jag nog bara plockat ut den så fort tillfället ges
På "mitt" företag säger man att man ska ta ut bilen så nära efter den 1:a som möjligt för man betalar för en hel månad oavsett. Autoplan här med.
Måste erkänna att man vill hämta ut bilen så fort som möjligt men ur ett ekonomiskt perspektiv verkar det vara klokt att ta det så så tidigt som möjligt i månaden
#1410719
Jag har ju turen att företaget äger våra bilar. Så jag byter ju in min BMW när jag hämtar ut Volvon.
Vilket gör att jag får hämta den direkt när den är redo... Så det gör ju mig ännu mera otålig! :-/
#1410725
perssonheterjag skrev:Jag har ju turen att företaget äger våra bilar. Så jag byter ju in min BMW när jag hämtar ut Volvon.
Vilket gör att jag får hämta den direkt när den är redo... Så det gör ju mig ännu mera otålig! :-/
Det kanske är olika om det är förmånsbil vs. personalbil?
#1410752
Beror nog på hur företaget lägger upp bilköpen/leasingen. Jag kör ju förmånsbil. Säljer min nuvarande till volvo handlaren och plockar ut en ny.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12
Clean Zone Interior Package

Tjena. Jag har försökt labba med den fun[…]

Jag tänker att eftersom vvt-enheterna ä[…]

Bra, då har vi rett ut detta. Besiktningsman[…]

Kunde läsa av strömmen till pedalen och […]