Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1383280
Hej,

På väg att beställa bil. Volvos motorvärmare kostar en hel del.
1. Värt pengarna? (dvs spar man bränsle/miljö?). Jag kör 2-3 korta sträckor per dag i södra delen av Sverige.
2. Styrning? Kontrolleras den via VOC eller är det något mer primitivt.
#1383286
Om det är bränslevärmaren du menar så styrs den precis som föregående svarade, med Volvo On Call-appen, funkar kanon! Däremot skriver du att du kör 2-3 korta sträckor per dag, då kan det bli problem med batteriet i längden. Det finns någon "mellan tummen och pekfingret"-regel om att man ska köra bilen lika länge som man kör värmaren för att batteriet inte ska ta stryk... Själv kör jag mest långkörning och då är värmaren perfekt! Underbart att kunna dra igång den 15 min innan avfärd och sätta sig i en varm och isfri bil, helt oberoende av elstolpe. :-D
#1383292
NiklasMagnell skrev:Hej,

På väg att beställa bil. Volvos motorvärmare kostar en hel del.
1. Värt pengarna? (dvs spar man bränsle/miljö?). Jag kör 2-3 korta sträckor per dag i södra delen av Sverige.
2. Styrning? Kontrolleras den via VOC eller är det något mer primitivt.
Vad tänker du dej för motor , i dieslarna ingår den
#1383305
Många värderar bensinvärmaren väldigt högt, nästan 90% som skulle köpa en ny/begagnad tar bilen med bensinvärmare än icke-bensinvärmare i.
att komplettera med en batteriladdare är ett stort plus för ditt batteri i slutändan.
#1383345
TObeek skrev: tor 04 jun 2020, 20:48 Hej, hur bra fungerar det att kyla ner bilen på sommaren då? Jag skulle tycka att det var underbart att komma till en bil som är sval efter en dag på stranden.
Fungerar bra, brukar fjärrstarta 2-3 min innan vi ska in i bilen. Svalt och skönt :-D
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!