Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Erkilaine
De senaste månaderna har jag kört mycket mindre än vanligt med min XC60 årsmodell 18. Nu när jag försöker spola rutorna med spolarvätska fungerar det varken fram eller bak. Det fungerade när jag servade bilen i April. Jag har självklart fyllt på spolarvätskan. Några tips på vad man kan försöka själv först innan man tar den till verkstan?
av KalleJ
Kolla under bilen att den inte rinner ut igen :-D, kolla säkringarna är en vettig idé också. Lyssna efter pumpljud under motorhuven när någon annan spolar.
Användarvisningsbild
av GLIZ
Troligen nått litet knytt som lagt ägg i spolarmunstycket. Inte helt ovanligt såhär års.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
GLIZ skrev:Troligen nått litet knytt som lagt ägg i spolarmunstycket. Inte helt ovanligt såhär års.

Kan åtgärdas med nått fettlösande med lite syra i och hjälpa till lite med en nål. Kolla vad frugan har och glöm inte att skydda lacken.

av Erkilaine
Men det är ju både fram och bakruta och på båda ”bladen” på nya XC60 spolar det ju ur torkabladsarmarna. Men skall kolla om det är ngt som täpper igen.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Vill minns att detta har varit uppe tidigare, med bilar i denna kategori som helt plötsligt slutar spola...

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]

Halvljuset (alltså inte auto-läget)[…]