Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JanneB77
#1382872
Köpte en ny V60 Cross Country för en månad sedan och fick den semielektriska dragkroken monterad. När jag testade funktionen hos handlaren reagerade jag på att det saknades ett kulskydd. Säljaren hämtade då ett nytt varpå det visade sig att det inte går att ha kulskyddet på när man fäller in kroken (!). Den tar i någon plast under. Ska det verkligen vara så eller har verkstan slarvat? Bedrövligt om man inte kan ha ett kulskydd på, man riskerar att bli duktig skitig om fingrarna när man fäller in kroken. Någon som har en V60 CC som har samma problem?

Låter även som att den tar i någon plastbit när man fäller ut den, det liksom skrapar till när den faller ned... :-(
av JanneB77
#1382875
Precis, så var det på min V90 CC men säljaren hävdar att kulskydd inte finns på V60 vilket låter helt sjukt... Vad är det för bil på bilden?
av JanneB77
#1382878
Och den löper fritt trots kulskyddet?
av JanneB77
#1382881
Tack för att du tog dig tid! :-)
Verkar som att min återförsäljare kommer att få ett besök med en reklamation... :mad:
Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1382882
JanneB77 skrev: tis 02 jun 2020, 09:59 Tack för att du tog dig tid! :-)
Verkar som att min återförsäljare kommer att få ett besök med en reklamation... :mad:
Vill du ha ett litet filmklipp så kan du skicka ditt nr i ett pm så skickar jag över den.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1382883
De V60 CC jag har sett, som har drag, saknar kulskyddet.
Mycket märkligt om enbart den modellen inte skulle kunna ha detta...
av JanneB77
#1382886
Ja, verkligen! Det är banne mig inte ok på en bil för närmare 500 000 kr... Oavsett så ska den väl inte skrapa i även utan skyddet...
Har mailat min säljare så vi får se vad som händer. Återkopplar här sen. Om någon råkar ha en V60 CC (2019-) MED kulskydd på den semielektriska kroken får ni gärna svara på tråden! :-)
Uppföljning mjukvara 2024

Kan du ge exempel på funktioner eller annat […]

Vi som beställt nya XC60

Snygg! Bra färgkombo med Dark.

Vi som beställt nya V60

8,99 och går snart ner. De har rörlig[…]

Motorn lär hålla längre än […]