Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RmK
#1384677
Just insynsskyddet är faktiskt trist att de inte har motordrivet som jag har på min A4. Det är faktiskt nice. Känns lite billigt faktiskt på V60.
av Lövet
#1385315
JanneB77 skrev:
Lövet skrev: tis 09 jun 2020, 14:36 Vad är poängen med kulskydd annat än mindre smuts om man tar i kulan? Det rostar inte mindre och ingen av mina tre senaste bilar har kommit med kulskydd. Man behöver ju inte ta i kulan längre, den semielektriska petar man upp med foten en bit ner så slipper man all smuts.
Nja, när man fäller in den bakom stötfångaren är det själva kulan man måste hålla i om man inte vill sätta sig på huk och köra upp halva armen bakom... skitig blir man oavsett och det blir inte fina skor om man ska trycka upp kulan med dem. Med kulskydd är problemet löst. OCH; det ska banne mig finnas på en så dyr bil.

Kunde inte låta bli ;-)
av JanneB77
#1385319
Lövet skrev:
JanneB77 skrev:
Lövet skrev: tis 09 jun 2020, 14:36 Vad är poängen med kulskydd annat än mindre smuts om man tar i kulan? Det rostar inte mindre och ingen av mina tre senaste bilar har kommit med kulskydd. Man behöver ju inte ta i kulan längre, den semielektriska petar man upp med foten en bit ner så slipper man all smuts.
Nja, när man fäller in den bakom stötfångaren är det själva kulan man måste hålla i om man inte vill sätta sig på huk och köra upp halva armen bakom... skitig blir man oavsett och det blir inte fina skor om man ska trycka upp kulan med dem. Med kulskydd är problemet löst. OCH; det ska banne mig finnas på en så dyr bil.

Kunde inte låta bli ;-)
Asså… Ja, den var ju bra ju! :-D
Men din fotsula är ju full med fett nu, kan bli halkigt... ;-)
av Lövet
#1385320
JanneB77 skrev:Men din fotsula är ju full med fett nu, kan bli halkigt... ;-)
:-D Nädå, jag fettar inte kulan. Men lite rost kanske det blir undertill på fossingen dock.
av S80-04
#1386053
leiwi skrev: ons 03 jun 2020, 16:37
Hyxarn skrev:Om man tittar på Volvos tillbehörssida så finns inte kulskyddet med på just V60 CC.
Känns som om det tar i på just den modellen.

Men om kulskyddet passar så har det art. nr. 31428897

V60 CC: https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 16408/2021
V60: https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 16356/2021
Har en V60 CC -20 med kulskydd (vid leverans) och det tar inte i någonstans :-) . Vet att vissa drag monteras i efterhand av ÅF , men mitt är monterat på fabrik och , kanske blir rätt gjort där?
I min senaste bil monterade återförsäljaren kroken. Sade att det blir billigare än fabriksmonterad pga bilskatten som här i Finland är hutlös. XC60 -20, har skyddet och löper bra.
av Bempo
#1386878
Jag kröp in under vår V60 CC och ser det är inte plats för kulskydd. Vi har yttre designpaket och fritt avstånd mellan kulan och skidplaten när kulan går förbi är mindre än ett sånt där hårstrå

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg ry[…]

Vi som beställt nya XC60

Apropå färger / kulörer är Br[…]

Köpråd V60 etanol

Fanns 2.5FT på V60 över huvud taget? […]

Ännu en uppdatering: Satte tillbaka original[…]