Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo1819
#1382321
Hej

( XC60 T5 MY19 ) Dum fråga kanske men är det möjligt att köpa en ”aftermarket” turbo och byta ut den mot standard turbon som redan finns i T5 motorn eller kommer det ej passa/fungera? . Hade vart kul o köpa en aftermarket turbo och byta ut den mot standard turbon i motorn.
Användarvisningsbild
av Bäckis
#1382397
Varför byta turbon?
För mer effekt eller för att turbon är trasig?
Användarvisningsbild
av Bäckis
#1382535
Ok. Eftersom TS inte svarar så kan vi väl förutsätta att han vill ha större turbo och mer effekt.
Klart det går att sätta större turbo för mer effekt.
Tyvärr måste du även ändra vissa parametrar i styrenheten och kanske byta spridare till några som flödar mer (beror på hur stor turbo du tänkt dig).
Dock skulle jag nog snarare satsa pengarna på en chippning istället. Mer effekt utan att byta ut en massa saker.
av Volvo1819
#1382692
Bäckis skrev: fre 29 maj 2020, 22:45 Ok. Eftersom TS inte svarar så kan vi väl förutsätta att han vill ha större turbo och mer effekt.
Klart det går att sätta större turbo för mer effekt.
Tyvärr måste du även ändra vissa parametrar i styrenheten och kanske byta spridare till några som flödar mer (beror på hur stor turbo du tänkt dig).
Dock skulle jag nog snarare satsa pengarna på en chippning istället. Mer effekt utan att byta ut en massa saker.
Vet du nån bra chipping om man inte räknar med Polestar? Hört om BSR .
Användarvisningsbild
av snepo
#1382699
BSR Promotech och TM Chiptuning har jag provat på olika märken. Alla har funkat bra. Finns även Autotech.
Användarvisningsbild
av Bäckis
#1382724
BSR har jag på två bilar. Funkar bra.
Nytt avgasrör B234F

Nu står 745-an på bockar igen. Dags f&[…]

nej, det är mer frågan... när du […]

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]