Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av haz
#1381672
Vad avgör om bilen har runda avgasrör eller de mer kantiga? Vilka olika modeller av xc60 har respektive utförande?
av HeavyMetal
#1381699
Bara en tidsfråga tills dom bygger bort synliga avgasrör på XC60 precis som på XC40 och V90.
Volvo vill väl att alla bilar skall se ut som elbilar numera kanske?
av Edwe
#1382170
Gillar ju de dubbla ovala men som någon skriver, varför skall de ens synas.. e nog nåt gammalt som oss gamlingar gillar :-D
av DavidBlomqvist
#1384187
Det är snyggt med RIKTIGA avgasrör som syns, precis som på momentum modellarna, det värsta somm finns och som verkar vara på väg bort i och med nya V90 facelift är dom otroligt pinsamma och fula FAKE utblåsen varenda biltillverkare håller på med nu. Slutsats: Ha riktiga rör eller skit i det, :D
av eqt
#1385263
DavidBlomqvist skrev: tis 09 jun 2020, 12:22 Det är snyggt med RIKTIGA avgasrör som syns, precis som på momentum modellarna, det värsta somm finns och som verkar vara på väg bort i och med nya V90 facelift är dom otroligt pinsamma och fula FAKE utblåsen varenda biltillverkare håller på med nu. Slutsats: Ha riktiga rör eller skit i det, :D
Håller med dig i stort. På bilar, rent generellt, bör i alla fall avgasrör och utblås designas efter typ av motor i kombination med utrustning - något som Volvo gjort, men givetvis med en egendomligt sätt.

• Blanka EV:s känns helt okej då de är logiskt.
• Momentum med ett eller två avgasrör av ett ganska intetsägande utseende är också helt okej och förväntat.
• Inscription med sina kantiga utblås passar också helt perfekt då det används inom lyxsegmentet - jag är med dig, de hade kunnat designas som en del av röret - och det gäller många tillverkare.
• Men på R-Design får jag ändå säga att jag hade föredragit två separata runda avgasrör, kanske lite större än för Momentum och med clean finish.
• Vad det gäller Polestar Engineered finns det egentligen inget att säga mer än att de borde designats med fyra runda avgasrör, på vardera sida, där tycker jag inte de fyrkantiga (som vanligtvis återfinns bland många tillverkares lyx-trims) passar in alls. I fallet med Polestar Engineered känns det mycket mer legitimt med fyra separata avgasrör jämfört med Volvos styling-utblås som ger bilden av ”quad exhaust tips” på en D3, om du skulle vilja.

Men bortsett ifrån allt logiskt så återstår ju en viktig sak; smak. Här finns det oändligt många olika åsikter och det får ju respekteras.

Gillar du inte fake-avgasrör så har du väl inte missat Audi S5 MY20? Finns dock en intressant berättelse bakom, dock ser det lika bedrövligt ut ändå.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen