Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1378299
Snelhest skrev: ons 06 maj 2020, 08:52 Ja, detta borde ju inte ens landa i ett foruminlägg. Helt givet att bara vända och åka tillbaka till ÅF och säga att det är dåligt.

Självklart ska inte en bil vibrera... luftmängd i däck spelar noll roll.
Ibland är det bra att ha med sig lite fakta och kunna säga att man inte är ensam, kan inte köra in tills senare idag så ville ändå dubbelkolla.
Användarvisningsbild
av RmK
#1378303
NatureBoyyy skrev: ons 06 maj 2020, 09:23
RmK skrev: ons 06 maj 2020, 09:21 Vad sitter det för däck på din V60? Pirelli P7 ?
"Tyvärr" inte, hade hoppats på det så det kunde vara en enkel fix, sitter Michelin Primacy 4 på.
mm Har Pirelli P7 på min Audi med, Och de har lite obalans. Men inte så farligt. Michelin och Conti är bra mycket bättre. Men det var ju "bra" att du inte hade Pirelli :)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1378330
Plattor...?
Undra om han menar de VOL-märkta däcken som har plattor/"fyllning" i däcken eller om han menar att däcken har "plattat till sig" om bilen har stått länge...
Hur som är inte detta en produktegenskap utan det ska bara fixas.
Acceptera inte att de säger att det är en produktegenskap.
#1378332
fjohan82 skrev: ons 06 maj 2020, 11:56 Plattor...?
Undra om han menar de VOL-märkta däcken som har plattor/"fyllning" i däcken eller om han menar att däcken har "plattat till sig" om bilen har stått länge...
Hur som är inte detta en produktegenskap utan det ska bara fixas.
Acceptera inte att de säger att det är en produktegenskap.
Tror han menade att det plattat till sig då den stått i hallen ett tag. Nee ska stå på mig, de har rykte om att vara serviceminded så vi får se vad dem säger..
av LazerHawke
#1378333
Om däcken inte har ett högre tryck än normalt så blir däcken platta med tiden därav har bilarna i hallarna oftast ett rätt högt tryck i däcken detta justeras innan leverans, så fick jag förklarat iaf
#1378335
LazerHawke skrev: ons 06 maj 2020, 12:09 Om däcken inte har ett högre tryck än normalt så blir däcken platta med tiden därav har bilarna i hallarna oftast ett rätt högt tryck i däcken detta justeras innan leverans, så fick jag förklarat iaf
Alright, hade du vibrationer i din bil när du fick den?
Användarvisningsbild
av Perra83
#1378337
Men om det är ståplattor i däcken blir det snarare bättre och bättre ju mer man kör. Jag kör min tredje säsong med Michelindäck och dom har aldrig haft den tendensen. Inga vibrationer i hastigheter mellan 1-200 km/h.
Bra att du fick tid snabbt. Acceptera ingen obalans/vibrationer för det ska ingen bil ha!!!!
av LazerHawke
#1378338
NatureBoyyy skrev:
LazerHawke skrev: ons 06 maj 2020, 12:09 Om däcken inte har ett högre tryck än normalt så blir däcken platta med tiden därav har bilarna i hallarna oftast ett rätt högt tryck i däcken detta justeras innan leverans, så fick jag förklarat iaf
Alright, hade du vibrationer i din bil när du fick den?
Nope hade inte det tror den hade justerat tryck som jag nämnde tidigare... men har den inte haft det högre trycket när den stått längre så kan däcken bli platta...

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]