Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rayz
#1375598
Hej står i startgroparna o tänkte byta in min xc60 då den känns lite vältrång med 2 bakvända bilstolar i.
Så jag har riktat in mig på att det blir antigen en v90 eller en nya karossen v60. 2019 års
Är v60 större än xc60 i baksäte?
Eller blir en sån för trång? Ja jag vet bästa är o testa själv. Kolla det på en v60 idag kändes större. Men kanske finns nån i liknade situation som äger en.

Bilen kommer rulla ca 2000mil om året
Har d4 Aut nu men har fått för mig att det verkar vara mer strul. Med d4an så står mellan d3 eller bensin. Automat är dock ett krav. Drar husvagn en del på somrarna så får inte bli för trött. Skriv gärna lite tips på för o nackdelar o olika motor alternativ :-)
av Rayz
#1375624
Ja det stämmer och det blir trångt om benen för stora grabben som sitter i baksätet.
Användarvisningsbild
av skyrazer
#1375659
Om du inte har mer panik än att du kan vänta ca 1,5 månad så hämtar jag ut min nya V60 1:e juni efter att ha kört en V90 i tre år.
Vi kör två bakåtvända stolar i dagsläget (baksätet) så jag är mycket nyfiken på hur det kommer bli (det är relativt gott om plats bakom stolarna idag).
Jag kan således komma tillbaka med en rapport så önskas :-)
av DanA
#1375664
Jag har haft en V60 D4 2019 i snart 2 år. Har nu två BeSafe iZi Plus (alltså ganska stora stolar) monterade som du fram och bak till mina tvillingar som är 2 år. Det krävdes lite trixande med framstolen för att bilstolarna skulle sitta bra. Det har inte varit problem än med att få plats med benen för dem, men jag kan tänka att det kan bli lite trångt när de blir äldre. Jag har därför nu beställt en V90 som nästa bil för att bli lite mer flexibel med hur jag kan montera stolarna, t ex att kunna ha båda bak. Det går att ha en stol bakom förarstolen i V60n, men det blir inte så bekvämt att köra långa sträckor då.

Gällande motor är jag nöjd med min D4. Det enda problem jag har haft har varit att handbromsen inte släppte automatiskt när man hade stannat i vissa förhållanden, men det ska ha åtgärdats med en mjukvaruuppdatering.
Startmotor byte

Hej. Skulle behöva lite hjälp med startm[…]

Ja, generellt sett kan det vara lättare at pr[…]

har du läst av elen till pedalen och inte upp[…]

Hade liknande på min för massa år[…]