Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1372654
Hej! Efter en mjukvaruppdatering har jag detta meddelande i displayen. Om jag försöker bekräfta med ”ok”-knappen
IMG_7939.jpg
IMG_7939.jpg (457.89 KiB) Visad 2411 gånger
vilket är mittenknappen (?) på högra sidan ratten händer inget. Hur får man bort detta?Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1372700
Hade samma meddelande efter servicen för ett par månader sen. Jag blev av med det, men jag tror jag tyckte runt på fler knappar. Kan till o med varit den gamla nollställ trippmätare eller någon annan knapp på spakarna Testa runt lite ....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1373194
leiwi skrev: lör 04 apr 2020, 16:49
Elektrikern84 skrev:Är knappen trasig. Vanligt fel. Gammalt vanligt fel
Har fått knappen bytt , men efter 3 månader är det samma fel , bilen är 7 månader !!!!!!!!
Jag bytte knappen tre gånger på min V90. De fatta inte varför det återkom.
#1373543
Hej!
Har också fått problem med meddelande i displayen som inte försvinner , när jag kopplar husvagnen så stängs blis av , vilket är riktigt men meddelandet försvinner inte .. har kunnat kvittera bort det innan med mittenknappen på högersidan på ratten ..
Läste ovan att det kan vara fel på knappen alltså ..?
Xc60 D5 R- Design 2018
#1373585
peter67a skrev: tis 07 apr 2020, 17:55 Hej!
Har också fått problem med meddelande i displayen som inte försvinner , när jag kopplar husvagnen så stängs blis av , vilket är riktigt men meddelandet försvinner inte .. har kunnat kvittera bort det innan med mittenknappen på högersidan på ratten ..
Läste ovan att det kan vara fel på knappen alltså ..?
Xc60 D5 R- Design 2018
Testa knappen: Mute.a radion eller nåt.. Funkar det så är det inte fel på den. Eller nåt annat, bekräfta att du stängt av pass. airbag. Går det inte så FEL på knappen. Vanligt fel på bilar från 2015-2018
#1373611
Om det inte löser sig, åk till ÅF.
Du har garanti på bilen ...

Lika bra att starta en garagetråd om den kom[…]

Mina socklar till varselljus (och p-ljus) har &quo[…]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]