Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PärH
#1371600
Det där är inställt från fabrik.
Sedan är det upp till varje öra så mina inställningar passar mina öron och det är inte säkert att jag kommer ens i närheten av vad du vill ha.

Det beror också på vad man lyssnar på för musik eller om man lyssnar på tal, om man lyssnar på FM, Spotify, Spotify premium eller musik i olika format från telefonen.


Min V60 2020 har HK ljudet....
Jag har bas och diskant på +-0 sub på ca +30-35% eq från v till h +3 +1 0 -2 -1 +2 -1 (om jag inte minns fel är det 7bands eq.
Testa det och är det för lite bas kan du plussa på lite till.

Min inställning är för Spotify premium via bilens internet och på hög volym
Jag lyssnar på modern EDM och Reggae dvs musik med mycket bas.

jag har dessutom jobbat med musik som trummis och DJ i 35+ år så lite mer än medel om hur man ställer in ljudet kan jag allt

men som jag skrev tidigare är det väldigt individuellt hur man upplever ljud.

Lycka till :-)
#1371637
PärH skrev: tor 26 mar 2020, 21:38 Det där är inställt från fabrik.
Sedan är det upp till varje öra så mina inställningar passar mina öron och det är inte säkert att jag kommer ens i närheten av vad du vill ha.

Det beror också på vad man lyssnar på för musik eller om man lyssnar på tal, om man lyssnar på FM, Spotify, Spotify premium eller musik i olika format från telefonen.


Min V60 2020 har HK ljudet....
Jag har bas och diskant på +-0 sub på ca +30-35% eq från v till h +3 +1 0 -2 -1 +2 -1 (om jag inte minns fel är det 7bands eq.
Testa det och är det för lite bas kan du plussa på lite till.

Min inställning är för Spotify premium via bilens internet och på hög volym
Jag lyssnar på modern EDM och Reggae dvs musik med mycket bas.

jag har dessutom jobbat med musik som trummis och DJ i 35+ år så lite mer än medel om hur man ställer in ljudet kan jag allt

men som jag skrev tidigare är det väldigt individuellt hur man upplever ljud.

Lycka till :-)
Ja jag kör också mkt Spotify. Ska testa din å se. Jag har ju aldrig varit särskilt intresserad eller ens haft nåt ”fetare” billjud så.
Tack så mycket!!
av Isidor
#1373432
Som grinig akustiker med "guldöron" måste jag meddela att tyvärr är den alldeles för få/bredbandiga 5-bandseq:n i H/K-systemet helt oduglig, men man kan ändå glädja sig över att ljudet är hyfsat korrekt inrattat med fabriksinställningar. Lämna alltså detta som det är och njut av musiken.
Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara motorn f&o[…]

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]