Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johbj
#1370361
I min V60 CC MY20 så uppdateras t ex Skandinavien automatiskt via internet, men t ex Tyskland och några andra länder är för stora står det.
Har försökt läsa mig till hur man gör med just denna bilmodell och vad för USB (?) man ska ha och hur man ska göra rent praktiskt men det är lite rörigt för en som inte är datahacker 😔
Skulle behöva få åtminstone Tyskland uppdaterat då jag kommer att åka dit framöver.
Hur gör jag på enklaste sätt? 😔
av johbj
#1370382
Tack så mkt!
Och sen är det bara att starta bilen, plugga in USB i något sv dom två USB portarna i mittkonsolen och så sker installation per automatik?
av DajaZ3
#1370384
johbj skrev:Tack så mkt!
Och sen är det bara att starta bilen, plugga in USB i något sv dom två USB portarna i mittkonsolen och så sker installation per automatik?
Japp!
av Elektrikern84
#1370390
Japp. Skitenkelt uppdatera. Det som tar längst tid är ladda ner 50 GB (beroende på uppkoppling) sen ladda över på USB. Själva uppdateringen tar mellan 20-40 min. Du behöver inte uppdatera klart utan den fortsätter om du stänger av bilen och startar igen vid nästa start av bilen.
av Malmstroem
#1370430
Se bara till att skaffa en tillräckligt stor USB-sticka, helst med USB 3.0 för högre överföringshastighet. Jag har en 64 GB sticka, vilket hittills har fungerat bra.
av johbj
#1370633
Köpte en 64Gb 3.0 nu men tar en helsike lång tid att ladda ned från Volvo med 3-4MB/s.....

Brukar ni uppdatera hela Europa eller väljer ni enskilda länder/regioner?
Denna gång tog jag hela Europa utgåva 1293 20/02/20

IMG_4632.jpeg Om jag står på vä[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]

Bruten fjäder framvagn

Inga problem att byta bara ena sidan på de[…]