Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johanu71
#1370958
Jag vet inte...ni får rätta mig om jag har fel, men...bygger man inte klart så många MY20 som möjligt, sen efter stoppet, innan man går över till MY21. Det jag menar är att med så många MY20 som blir försenade så lär väl produktionsstarten av MY21 också bli försenad. Jag har svårt att tro att man under rådande omständigheter bara kliver över till MY21 som brukligt bara för att det är den eller den veckan man alltid gör det. Skulle ju kunna bli många ordrar som måste ändras eller hävas i så fall. Sen är det är ju svårt att bygga MY20 när man väl ställt om maskiner och robotar men till dess så flyttar man väl bara fram det. Blir ju billigare och lättare att MY21 bilar blir försenade än att ändra/häva ordrar på MY20. Eller?...jag bara tror och tycker. Någon som verkligen vet får gärna rätta mig.
Användarvisningsbild
av RmK
#1371065
Vad händer isf om min bil blir en MY21 och skinnet finns inte längre i den färgen? Jag vill ju ha Amber skinnet. Och i dagsläget finns det bara på ventilerat nappa. Det är ju knappast så att Volvo bjuder på ventilerat nappa för att vara snälla?
av Elektrikern84
#1371074
RmK skrev: mån 23 mar 2020, 09:29 Vad händer isf om min bil blir en MY21 och skinnet finns inte längre i den färgen? Jag vill ju ha Amber skinnet. Och i dagsläget finns det bara på ventilerat nappa. Det är ju knappast så att Volvo bjuder på ventilerat nappa för att vara snälla?
Ja du ska ju åtminstone ställa det kravet.
Men alla frågor är ju Icke-frågor tills de inträffat. När det, om det inträffar, får vi återuppta frågan igen.
Användarvisningsbild
av RmK
#1371083
Elektrikern84 skrev: mån 23 mar 2020, 10:32
RmK skrev: mån 23 mar 2020, 09:29 Vad händer isf om min bil blir en MY21 och skinnet finns inte längre i den färgen? Jag vill ju ha Amber skinnet. Och i dagsläget finns det bara på ventilerat nappa. Det är ju knappast så att Volvo bjuder på ventilerat nappa för att vara snälla?
Ja du ska ju åtminstone ställa det kravet.
Men alla frågor är ju Icke-frågor tills de inträffat. När det, om det inträffar, får vi återuppta frågan igen.
Sant. Det är viktigare med hälsan och att ha jobbet kvar än en ny bil.
av Elektrikern84
#1371165
RmK skrev: mån 23 mar 2020, 11:41
Elektrikern84 skrev: mån 23 mar 2020, 10:32
RmK skrev: mån 23 mar 2020, 09:29 Vad händer isf om min bil blir en MY21 och skinnet finns inte längre i den färgen? Jag vill ju ha Amber skinnet. Och i dagsläget finns det bara på ventilerat nappa. Det är ju knappast så att Volvo bjuder på ventilerat nappa för att vara snälla?
Ja du ska ju åtminstone ställa det kravet.
Men alla frågor är ju Icke-frågor tills de inträffat. När det, om det inträffar, får vi återuppta frågan igen.
Sant. Det är viktigare med hälsan och att ha jobbet kvar än en ny bil.
Ja självklart det också. Men jag menade också att man inte kan göra något åt något som kanske inte finns.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]

Service

Gjorde storservice förra året på […]

Det finns fler trådar om liknande problem. D[…]