Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RmK
#1370583
Nu fick jag en "flash" från SR Play att Volvo Cars stänger sina fabriker i Sverige nästa vecka...

Undrar om man får bilen sent i höst istället för vecka 22.
av Leif55
#1370588
Kina hade stängt i 7 veckor så jag tror inte 2-3 veckor räcker för Sverige dessutom så står alla fabriker utan delar snart, bromsarna kommer från Italien och där ser man ingen ljusning ännu.
av Erik Å
#1370590
Tänk också på att Kina slog ner sitt virusutbrott rätt snabbt, här tänker man tydligen låta det rulla på... Ser ut att bli lång semester i år :-/
Användarvisningsbild
av Zanders
#1370593
Jag är väl en av få som är "glad" för det här. Hoppas att min rullar över till MY21 istället. Förutom just den detaljen så är ju det här extremt tråkigt och man får hoppas att dem kommer igång såpass fort så inga anställda drabbas.
av Elektrikern84
#1370615
Erik Å skrev: fre 20 mar 2020, 09:38 Tänk också på att Kina slog ner sitt virusutbrott rätt snabbt, här tänker man tydligen låta det rulla på... Ser ut att bli lång semester i år :-/
Man tänker inte låta det rulla på man vill hålla de smittade på en ”jämn” nivå för att sjukvården ska mäkta med. Tänk också på att Kina är en diktatur där man kan kan peka med hela handen.
Min syster jobbar i sjukvården och hon tycker att planen just nu är bra.

Just nu i fabrikerna säger man sig sakna Material och personal som gått hem med förkylningssymptom eller är hemma med barn med dito.
av Erik Å
#1370637
Elektrikern84 skrev: fre 20 mar 2020, 12:01 ..Man tänker inte låta det rulla på man vill hålla de smittade på en ”jämn” nivå för att sjukvården ska mäkta med...
Vad man än väljer att kalla det så kommer det sannolikt att pågå under mycket längre tid. Ju jämnare nivå, ju längre tid.
Jag är också hemma med "förkylningssymptom" som är misstänkt lika de som landstingets Corona-självtest nämner.
Självkarantän plus 48 timmar efter symptomfritt. https://corona.sll.se/
av stegev
#1370649
Kinesiska produktionen är ju i full gång som jag förstod. Tänker på om alla komponenter till XC60 T8 kommer från Kina eller kommer delar från Europa? Ska man räkna med kraftiga förseningar här oxå?
av Elektrikern84
#1370653
Erik Å skrev: fre 20 mar 2020, 15:20
Elektrikern84 skrev: fre 20 mar 2020, 12:01 ..Man tänker inte låta det rulla på man vill hålla de smittade på en ”jämn” nivå för att sjukvården ska mäkta med...
Vad man än väljer att kalla det så kommer det sannolikt att pågå under mycket längre tid. Ju jämnare nivå, ju längre tid.
Jag är också hemma med "förkylningssymptom" som är misstänkt lika de som landstingets Corona-självtest nämner.
Självkarantän plus 48 timmar efter symptomfritt. https://corona.sll.se/
Krya på dig!! Och även om det tar längre tid är jämn nivå bättre. Färre kanske dör.
av Elektrikern84
#1370654
stegev skrev: fre 20 mar 2020, 16:06 Kinesiska produktionen är ju i full gång som jag förstod. Tänker på om alla komponenter till XC60 T8 kommer från Kina eller kommer delar från Europa? Ska man räkna med kraftiga förseningar här oxå?
Ja många delar kommer ju även härifrån
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]