Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elektrikern84
#1368078
Vet om att Kina-bilarna är försenade men är det någon som hört hur det är med bilarna från Sverige, Belgien och USA? Tror inte riktigt på det Volvo Säger i tidningen då man nog är rädd att folk ska dra sig för att köpa bil.
Fick hör av en kollega idag vars bror jobbar på bandet i Torslanda, han hade blivit ombedd ta ut komp för de ha citat ”så lite att göra” pga materialbrist.
Har själv en V60 CC på G. Leverans vecka 15 med lev datum till ÅF 24/3. (Har flyttats från 2/4).
Nån som hört ngt från sina ÅF? :nerd:
Användarvisningsbild
av Wibe
#1368085
Har en V60 på G och enligt min säljare har de inte fått någon info om att bilar i alla fall från Belgien skulle vara påverkade just nu. Men det kan väl så klart ändra sig fort


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1368086
Volvo sa i media för ett tag sen att förseningar är att vänta även från de andra fabrikerna, just av den orsaken du nämner..
Då sa man att "Torslanda nog skulle klara sig någon månad till...".
av stegev
#1368092
Vore konstigt att tro något annat än att det blir försenat. De flesta av komponenterna är från Kina och många fabriker därborta har och är fortfarande nedslängda.
Tror följderna av nedstägning av fabriker ännu inte visats sig på riktigt. Min har oxå flyttats fram men räknar med att det flyttas fram ytterligare.
av Elektrikern84
#1368099
stegev skrev: ons 04 mar 2020, 16:33 Vore konstigt att tro något annat än att det blir försenat. De flesta av komponenterna är från Kina och många fabriker därborta har och är fortfarande nedslängda.
Tror följderna av nedstägning av fabriker ännu inte visats sig på riktigt. Min har oxå flyttats fram men räknar med att det flyttas fram ytterligare.
Har du en KinaBil på G?
av Erik Å
#1368102
Det trista är att komponentbristen förmodligen inte är över när Kinas industri väl kommer igång.. I princip alla integrerade kretsar kapslas i Malaysia, Thailand eller Sydkorea som antagligen står på tur för nedstängningar..
av Erik Å
#1368110
Att kretsarna monteras i Asien står tryckt på dem, även om nu kislet kommer från USA eller Europa. Jag tror inte att de skojar :P Det här kommer att slå mot hela elektronikindustrin..
av Insjö78
#1368112
Erik Å skrev:Att kretsarna monteras i Asien står tryckt på dem, även om nu kislet kommer från USA eller Europa. Jag tror inte att de skojar :P Det här kommer att slå mot hela elektronikindustrin..
Ok, jag förstår...
av Elektrikern84
#1368113
Min byggs som sagt i Glenn City och har bara flyttats åt det positiva hållet. Senast nu 26/2 så flyttades lev till ÅF med åtta dagar. Borde flyttats nu med fyra veckor åt fel håll annars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]