Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrDuco
#1367930
Är det någon som fått timer för parkeringsklimatet i VOC appen att fungera? Har haft bilen sedan december och det funkar fortfarande inte att lägga till en timer i VOC appen. Står bara och snurrar och sedan säger den "Failed" utan någon vidare förklaring. Pratat med Volvo supporten 2 gånger och de säger bara att det är ett problem, någon som vet något mer om det kommer lösas?
av UECSJ
#1367936
Funkar nästan alltid för mig.
Men ibland står det att det misslyckas... fast timern ändå är programmerad som tänkt... och ibland misslyckas det på riktigt...
Lite småbuggigt system.
Användarvisningsbild
av Pellix
#1367937
För mig misslyckas det nästan alltid första gången. Om jag sedan gör om inställningen direkt efter så funkar det. Väldigt tråkigt att det ska krångla varje gång...
#1367954
Jag har samma problem och skrev till supporten. Svaret jag fick var

"Timerfunktionen i appen har under en period varit drabbad av en störning och fungerar därför inte helt optimalt. Felsökning pågår men vi har ännu inte kunnat åtgärda orsaken till störningen men vi gör såklart allt vi kan för att lösa det så snart som möjligt"

Jag har inga problem med direktstart utan det fnukar alltid som det ska.
#1367975
Har förvisso en MY19 men VOC timern fungerar i princip alltid, bara när bilen gått i viloläge som jag behöver prova flera gånger.
Det finns en annan tråd om viloläge, men det är efter flera dagar.

Flyger mkt och brukar justera timern det sista jag gör innan jag sätter på flightmode ombord på flyget, funkar alltid.


Skickat från min iPad med Tapatalk
#1367990
Det är ett känt problem sen en tid tillbaka. Med tanke på hur många som upplever problemet och klagar över det så borde det ha ganska hög prioritet. Å andra sidan skadar det säkert inte om fler hör av sig till supporten eller sin ÅF och felanmäler. Ju fler, ju högre prio.
av goka
#1404417
Får detta problem fortfarande lite då och då på min T8 MY20.
Skickar jag en timer för Parkelingsklimat via VOC-appen står den bara och "tuggar o tuggar" mellan 30-60 sek, tills den säger typ Kunde ej ställa in timer. Går jag då ut till bilen och kollar i centerdisplayen så finns ju rätt tid och dag inställt varje gång. Det verkar som bilen inte meddelar tillbaka till VOC-appen att timern är satt,,, eller att VOC-appen inte registrerar det bilen skickar tillbaka.
Det är ju bra att bilen förkonditionerar sig iaf. Problemet blir väl bara att man inte kan ändra eller stänga av timern via VOC-appen om man ändrar sig.
#1423578
Samma problem här där en timer utan problem kan ta 2 minuter att sätta alternativt få "Failed to set timer". Bilen står parkerad mitt i Stockholm med bästa täckning och mobilen på ett wifi. Starta manuellt går som en klocka men de här timer-köret är ju bara under all kritik.
#1423785
Haft min V60 i 1,5 år och det har aldrig någonsin fungerat vettigt med timern i VOC.
Ställer man in timern i bilen fungerar det fint dock.

Personligen gör det mig inte så mycket dock då jag startar manuellt från appen istället. Åker ofta på oregelbundna tider så timer fungerar inte i praktiken ändå.

Men ändock - dåligt att Volvo inte löser problemet.
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]