Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wibe
#1366575
Hej,

Har en beställning på en V60 T4 R-design

- Fusion red
- Klimatpaket
- Teknikpaket
- Tonade rutor
- Sportstol i skinn
- Uppvärmd framruta
- Elstol på förarsidan och passagerarsidan
- Infällbart drag
- 20” turbine fälg
- Svarta Polestar avgaspipor

Jag funderar på att skippa el på passagerarsidan för att välja akustiktutorna istället, vad säger forumet?

Något annat jag borde fundera över? Hade gärna haft H/K men får inte riktigt plats, privatköp.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Drekkus
#1366578
Hur länge tänker du behålla bilen?
av Drekkus
#1366582
Wibe skrev: tis 25 feb 2020, 07:25
Drekkus skrev:Hur länge tänker du behålla bilen?
Ca 3 år brukar det bli


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Är det ett alternativ för dig att sätta restvärde? Lägg det på 20k och så kan du både ha akustikrutorna och H/K.

Annars beror det på hur mycket du bryr dig om passageraren. Ifall du har flickvä/fru/man osv eller något kan du fråga dem ifall det är så viktigt.

Annars rekommenderar jag akustikrutorna, högst viktiga.
Användarvisningsbild
av Wibe
#1366584
Tack för input. Jo det ligger redan restvärde på den så det är ju klart ett alternativ men 20’ blir ju dock en del mer varje månad.

Men jag tror som du att jag hoppar el på passageraren och tar rutorna istället


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Drekkus
#1366585
Wibe skrev: tis 25 feb 2020, 07:33 Tack för input. Jo det ligger redan restvärde på den så det är ju klart ett alternativ men 20’ blir ju dock en del mer varje månad.

Men jag tror som du att jag hoppar el på passageraren och tar rutorna istället


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Eller så kan du pressa säljaren att ge en del rabatt på båda, men om det inte går ät det akustikrutor :-).
Användarvisningsbild
av Wibe
#1366586
Nojar också över vilka hjul. Just nu har jag 20” turbinhjulen känns mer ovanliga än de vanliga 5-ekrar?!




Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Drekkus
#1366587
Wibe skrev: tis 25 feb 2020, 07:41 Nojar också över vilka hjul. Just nu har jag 20” turbinhjulen känns mer ovanliga än de vanliga 5-ekrar?!




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tror de är det också, men dem är ju så fina ändå så. :-D
Användarvisningsbild
av Wibe
#1366588
Förhoppningsvis kan jag också få loss en Polestar grill (utan emblem så klart) så jag får den svarta grillen. Annars får jag väl vänta tills den nya grillen går att få tag i då den också är svart ju..

Jag lutar nog åt att ligga kvar på turbinhjulen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lockis
#1366683
Drekkus skrev:Är det ett alternativ för dig att sätta restvärde? Lägg det på 20k och så kan du både ha akustikrutorna och H/K.

Annars beror det på hur mycket du bryr dig om passageraren. Ifall du har flickvä/fru/man osv eller något kan du fråga dem ifall det är så viktigt.

Annars rekommenderar jag akustikrutorna, högst viktiga.
Att sätta ett restvärde ändrar ju inte kontant insatsen. Den ska fortfarande vara 20% av bilens pris.
Antar att det är här @Wibe går bet.
Månadskostnaden för 20k fördelat på 3 år är ju en skit summa annars i det stora hela.

@Wibe, Kör orginal fälgarna istället. eller åtminstone gå ner till 18" så får du plats med både H/K och Akustik. 23.000 för 20" fälg känns jäkligt dyrt. Scanna annars blocket och uppgradera om ett år när du sparat undan mera flis.

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...