- ons 26 feb 2020, 21:01
#1366975
har inte fattat varför jag inte ska göra det då man kommer lite längre, kan gasa lite mera på elen och allt blir lite snålare,
har inte känt några begränsningar, ska väll vara om totala effekten blir sämre såklart.
men vill man köra snålt borde väll detta vara bästa varianten?
tack för den inputen Monnier, när man har kört slut på elen i hybrid så kanske den inte börjar ladda igen.
då är det kanske hugget som när man kör långkörning om man ska ha hybrid eller pure då?
men jag klarar mig precis till och från jobbet på en eltank om jag kör i pure så där är det klockrent.
Spid3r skrev: ↑ons 26 feb 2020, 19:29jag kör 98% i pureläget.koln skrev: ↑tis 25 feb 2020, 23:59 Tankade min första tankning nu.Körde du bara i "hydrid-läge" eller har du kombinerat med "Pure"?
Kom 128mil på 58liter bensin.
Det blir cirka 0,45 så nog går det att köra snålt om man lägger manken till.
Av dessa 128milen är tre längre resor. Längst är 32mil och dom andra är 13mil-ladda halvtank sedan 13mil hem.
En grej jag har reagerat på är att om man kör slut på elen så börjar den ladda, sedan efter att man kört cirka 2-3mil på bensin så hoppar den över på elmotorn rätt frekvent, oftare än jag trodde,
Tillex rätt platt 90väg då kan man riva av någon kilometer på el igen . Tror dom grejerna gör mycket på förbrukningen.
har inte fattat varför jag inte ska göra det då man kommer lite längre, kan gasa lite mera på elen och allt blir lite snålare,
har inte känt några begränsningar, ska väll vara om totala effekten blir sämre såklart.
men vill man köra snålt borde väll detta vara bästa varianten?
tack för den inputen Monnier, när man har kört slut på elen i hybrid så kanske den inte börjar ladda igen.
då är det kanske hugget som när man kör långkörning om man ska ha hybrid eller pure då?
men jag klarar mig precis till och från jobbet på en eltank om jag kör i pure så där är det klockrent.