Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1368566
Var inne och visade min bil igår, de byter sittdelen en gång sedan är det kört tydligen.
Volvo hade nån anvisning om att föraren sätter sig fel i bilen🙄 frågade verkstadskillen om volvo ska hålla kurser i hur man sätter sig rätt i stolarna så man slipper samma problem igen😂
av Tiimpan
#1368585
Ericssonanders skrev: lör 07 mar 2020, 10:59 Var inne och visade min bil igår, de byter sittdelen en gång sedan är det kört tydligen.
Volvo hade nån anvisning om att föraren sätter sig fel i bilen🙄 frågade verkstadskillen om volvo ska hålla kurser i hur man sätter sig rätt i stolarna så man slipper samma problem igen😂
Ska få min bytt för 2a gången så det stämmer inte. Denna gången ska dock även stoppning bytas fick jag höra.
Användarvisningsbild
av Jefe
#1368679
Jag fick skinnet bytt första gången och skinn plus stoppning andra gången och efter tre dagar så såg det lika ut som tidigare.
Det gjorde ingen skillnad alls med något av bytena och min PST sa att volvo sagt att jag sitter fel i stolen och därför blir det veck
oavsett hur många gånger man byter ut sitsen. Måste vara ytterligare en produktegenskap på nya Volvo. :mad:
Användarvisningsbild
av Jefe
#1368743
Har skickat ett mejl till Volvo supporten om problemet.
Får väl se till veckan om jag får något svar av dom.
av Bempo
#1368746
Nu var jag ut och kollade på sätet i vår V60CC som vi fick i dec -18. Det finns ett antydan till veck på samma ställe som det finns bilder på i den här tråden. Jag ska reklamera det till serviceverkstan i kommande vecka så det finns en notifiering om det. Vi har inte åkt så mycket i den bilen och då skinnklädseln är så kall sätter vi i fårskinn på vintrarna. Det kan ju vara orsak det inte kommit längre än till en antydan till veck.
av Mackan_GBG
#1368909
Då har jag vart inne med min bil och mitt säte. Jag fick erbjudandet att byta ut skinnet men fick också veta att det var jäkligt svårt att få skinnet rätt spänt överallt så att det såg lika bra ut som innan vilket gjorde att jag struntade i detta. Om någon i Göteborgsområdet har någon på Bilia eller Bra bil som gjort detta med bra resultat så får ni gärna höra av er. Vill gärna se någon som gjort det bra innan jag vågar.
Användarvisningsbild
av Jefe
#1368913
Det blir tyvärr inte lika bra som från fabriken.
Jag fick flera små veck i textilen på min sittdna efter bytet
och det varnade min PST för innan.
Men det är inte speciellt fint med det fula vecket på skinnet heller.
Hoppas Volvo kan få fram en lösning på det här problemet.
av jaronsso
#1368985
Jag har exakt samma veck som trådstarten visar i min V60 MY20.
Gått 1400 mil.
Vecket kom nog upp rätt snabbt dock. Kanske efter 500 mil.
Jag har blonde skinn så inbillar mig att det inte syns så kraftigt som i trådstartens bild dock.
... och ärligt talat hade jag aldrig haft tanken på att reklamera det förrän jag såg denna tråd. Trodde i min enfald att skinn rör sig och ”sätter sig” lite efter hur man sitter.
Men jag inser att många reklamerar och får det rättat.

Jag har tjänstebil och frågan är om jag ens orkar reklamera..
Är jag korkad som inte gör det?
Vad gör de med bilen? Byter hela stolen? Hur snabbt löser de det?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 21
Öppna bilen

Nähä, testade nyss, och sån tur at[…]

Vattenkylare brukar bli att se ut sådär[…]

Tjena! V70XC 2001 Automat Jag har gjort bort mig[…]