Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mackan_GBG
#1365831
Har sen ett tag tillbaka märkt att jag fått några fula veck i skinnet på förarstolen på min V60 som jag ogillar. Någon mer som har detta? Någon som har någon teori varför?
Bilagor
IMG_0091.jpg
IMG_0091.jpg (166.75 KiB) Visad 10626 gånger
av Norbert
#1365836
Jag hade för ett par år sen en ny mercedes som fick ett sånt veck på förarstolen efter någon vecka, de bytte ut dynan utan snack. Men blir osäker ifall Volvo är lika kundorienterade kring sådana reklamationer, testa och berätta :)
Användarvisningsbild
av Jefe
#1365873
Har lika på min XC60 med nappaläder.
Har fått sitsen bytt två gånger men det blir ett veck ändå efter ett tag.
Vet inte om det är min sittställning som gör det men irriterande är det iaf.

Bild
av Charocal
#1365969
Jag kollade runt på Blocket och hittade då flertalet bilar med liknande veck på precis samma ställe. Ser ut att vara ett mycket vanligt problem som uppstår. Känns långt ifrån premium som Volvo anser sig själva vara.
#1366041
Likadant på min, i och för sig en XC60 Classic. Fick till svar från återförsäljaren att "skinn är ett levande material som beter sig lite olika och att det är helt normalt". Jo, lite purken blir man av ett sådant svar. Jag undrade om kon fortfarande levde, eftersom det var "ett levande material". Tydligen hade han hört det många gånger, att drömma av hans reaktion. :-/
Orkade inte dra det vidare utan sätter mig i sätet, så ser jag det inte. :-/
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 21

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]