- tor 07 maj 2020, 17:17
#1378552
Idag fick jag besked ifrån kundrelationsansvarig på Bilbolaget att ett veck
på sittdynan klassas som en produktegenskap. Eftersom två byten på min bil inte gjort någon skillnad
så kommer man inte att gå vidare från Volvos sida.
Här kommer brevet jag fick idag.
"Hej Stefan!
Här kommer svaret på din fråga:
Jag har kontaktat min kontakt i Göteborg angående ditt problem.
De känner till att det finns ett viss missnöje med klädseln men att de är godkända enligt specifikation och vad de känner till pågår inget arbete hos Volvo med några förändringar.
Det är alltså en egenskap att det kan uppkomma veck hos denna klädsel som det gjort i ditt fall.
Det hjälper inte att byta ut den, vilket vi vet då vi provat detta.
Om tillverkaren av klädseln tittar på några förändringar är inget vi känner till eller kan ta reda på, det får framtiden utvisa."
Det här är ytterligare en produktegenskap på nya SPA plattformen.
Undrar hur många egenskaper man kan lägga till utan att behöva göra
någonting för att lösa dom egentliga problemen?
Själv tycker jag att det är uruselt av Volvo och gömma sig bakom "produktegenskaper" istället för att
försöka lösa problemen för ägarna.
Och ni som går i tankar på att byta sittdynan så kan jag bara säga att det blir sämre än när dynan kom från fabrik då
teknikern har väldigt svårt att sträcka ut skinnet ordentligt vilket resulterar i fler veck på sidostöden på sittdynan.
XC60 T5 AWD R-Design Polestar -20
S90 D5 AWD Inscription -17
S60 T5 R-Design -15
S80 2.5FT -10
S80 2.5T -05
850 GLT -94
745 GL -91