Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av perin
#1404833
Läste i senaste numret av ViB där man testade Polestar 2 och man kunde konstatera att passagerarsätet såg inte vacker ut på en testbil med endast 5-600 mil på mätaren.
#1404885
Jag är glad att jag hittat ett område där jag INTE har OCD hahahaha, har fått lite veck i skinnet nu men tycker inte att det stör ett dugg.... ;D Värre dock när jag fick mitt första stenskott i huven nu....blev helt oxtokig hahaha :)
av HeavyMetal
#1404893
DavidBlomqvist skrev: tor 01 okt 2020, 13:24 Jag är glad att jag hittat ett område där jag INTE har OCD hahahaha, har fått lite veck i skinnet nu men tycker inte att det stör ett dugg.... ;D Värre dock när jag fick mitt första stenskott i huven nu....blev helt oxtokig hahaha :)
Bättre där än i rutan iallafall. ;-)
av Lövet
#1404897
Alla skinnstolar jag haft har haft veck. Sen om det kommit efter 100 mil eller 1000 mil har jag inte reflekterat över.
BMW "löste" ju problemet på sina komfortstolar med att göra medvetna veck i stolen redan från början. (Den här stolen har dock 16k mil)
Bild

Angående Mercedesklädseln i länken så är det Artico = plast. Den spricker dock jätteofta (blir ännu fulare än veck) så den är inte bättre. Den där stolen är garanterat bytt.
#1405326
HeavyMetal skrev:
DavidBlomqvist skrev: tor 01 okt 2020, 13:24 Jag är glad att jag hittat ett område där jag INTE har OCD hahahaha, har fått lite veck i skinnet nu men tycker inte att det stör ett dugg.... ;D Värre dock när jag fick mitt första stenskott i huven nu....blev helt oxtokig hahaha :)
Bättre där än i rutan iallafall. ;-)
Nja, rutan är ju bara att byta ;D Jag är extrem sk putsnörd så jag blir galen av stenskott och svåra fläckar i lacken hahaha.
Användarvisningsbild
av RmK
#1405746
800 mil och inga veck (än så länge)
av jaronsso
#1405835
RmK skrev: tis 06 okt 2020, 15:51 800 mil och inga veck (än så länge)
Skönt!
Det var ungefär precis då mitt blev väldigt tydligt.
Väntade ett tag till om det skulle bli bättre innan jag reklamerade och bytte sits.
Nu har jag efter ca 1000 mil med nya sitsen veck igen, men det är ändå betydligt bättre än det som satt i från början.
#1405848
Hade ventilerat nappaläder i vår gamla V90 MY20. Dom såg förjävliga ut efter 6 månaders användning. Vi bytte bort skräpet mot en Audi A6 :) inga veck där inte och då är bilen 1 år gammal. Usch och fy för Volvos billiga delar.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 21
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]