Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1366883
Lövet skrev:
Lockis skrev:
Lövet skrev:Det måste finnas "broadcast" möjlighet i Sverige och DAB ska väl ersätta FM kan jag tänka mig. Men just nu finns vad jag vet inga DAB sändningar så att betala för det skulle jag aldrig göra.
Goda nyeheter då! Det finns faktiskt ett visst utbud av DAB i Sverige nu!

From den 1/7-19 så började NENT group att sända DAB.

Fortfarande är det inte täckning i hela sverige men det verkar gå frammåt.

Personligen så har jag dock inte valt till DAB utan kör stenhårt på TuneIn och Spotify.

https://www.teracom.se/om-teracom/nyheter/dab-nent/
Alright, mer än jag visste. Vill minnas att jag läste en rubrik i stil med "all DAB slutar sändas i Sverige" men det var kanske för drastiskt. (=clickbait som vanligt)

edit: vafalls, jag har nog DAB i bilen. Aldrig testat dock. Måste ut och kolla! http://www.manualesaudi.com/AudiA4/sv_S ... m00258.htm
Nja, clickbait vet jag inte. Dem la det på is för flera år sedan. Jag blev själv förvånad när jag såg informationen om att NENT börjat sända.
Återstår att se om dem kan få igång det i hela landet så att det blir värt det.
av Lövet
#1366885
Lockis skrev:Återstår att se om dem kan få igång det i hela landet så att det blir värt det.
Jag befinner mig inom nuvarande täckningsområde 99% av tiden så det är i alla fall värt att se om jag hittar knappen. Man vill ju inte missa bättre ljudkvalitet på den konstanta spelbolagsreklamen! ;-)
av Leif55
#1366886
Min XC60 blir 30.000 dyrare och då ingår inte sportratten som inte finns som tillval på min byggnation.
Dessutom finns inte fusion red med min klädsel, så jag är glad att jag får en my20, om denkommer i år....
av gibbe
#1367072
Hej, är ny här och kommer antagligen beställa en volvo (S60) som tjänstebil.
Tanken var att beställa en T6 R-design (MY21), men nu verkar det som den endast kommer som T8. Är det någon här som kan bekräfta det, eller ska jag vänta lite tills T6 finns att beställa?
av anton27
#1367078
någon som fattar varför xc60 inscription med antingen t6 eller t8 twin engine har en laddlucka i inscription recharge men inte inscription expression? Det är tydligt att inscription recharge är den lyxigare av dem båda men varför har en laddhybrid ingen lucka för att ladda elmotorn? Luckan finns ju på den högre utrustningsnivån med samma motor.
Användarvisningsbild
av V9097
#1367079
anton27 skrev:någon som fattar varför xc60 inscription med antingen t6 eller t8 twin engine har en laddlucka i inscription recharge men inte inscription expression? Det är tydligt att inscription recharge är den lyxigare av dem båda men varför har en laddhybrid ingen lucka för att ladda elmotorn? Luckan finns ju på den högre utrustningsnivån med samma motor.
Det måste vara en bugg i konfiguratorn. Inte första gången i så fall.
av MrColt
#1367125
gibbe skrev: tor 27 feb 2020, 10:17 Hej, är ny här och kommer antagligen beställa en volvo (S60) som tjänstebil.
Tanken var att beställa en T6 R-design (MY21), men nu verkar det som den endast kommer som T8. Är det någon här som kan bekräfta det, eller ska jag vänta lite tills T6 finns att beställa?
Min säljare berättade att S60 T6 TE försvinner MY21.
Om det stämmer vet jag ej men det verkar onekligen så.
Användarvisningsbild
av V9097
#1367209
På den internationella konfiguratorn finns S60 T6 Recharge . Det finns även S60 B3 och B4. Återstår att se vilka alternativ som kommer till svenska marknaden.

https://www.volvocars.com/intl/build/sedan/s60/
av gibbe
#1367217
MrColt skrev:
gibbe skrev: tor 27 feb 2020, 10:17 Hej, är ny här och kommer antagligen beställa en volvo (S60) som tjänstebil.
Tanken var att beställa en T6 R-design (MY21), men nu verkar det som den endast kommer som T8. Är det någon här som kan bekräfta det, eller ska jag vänta lite tills T6 finns att beställa?
Min säljare berättade att S60 T6 TE försvinner MY21.
Om det stämmer vet jag ej men det verkar onekligen så.
Yes, det var den infon jag fick med. Typiskt :/
Tack för svaret!
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]

Service

Gjorde storservice förra året på […]