Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zanders
#1365297
Hade det inte varit för att färgen jag har beställt (savile grå) försvinner så hade jag varit riktigt sne nu.. Den specen jag har T6 TE R-design med en hel del gotta är billigare som MY21 och då dessutom med klädd instrumentbräda, svart grill och utblåsen kvar. Det enda min säljare hade rätt om va att färgen försvann..
av specos
#1365320
Men det verkar ju jättelustigt....
Tidigare fanns V60 D3 Momentum Edition från 322 tkr. Nu har den billigaste versionen ett pris från 357 tkr och det är en T3-spis med mildhybrid, förvisso med automat. D3 är bortplockad, D4 är kvar. Som någon sade tvingas man upp på Momentum Advanced på en del motorer. Billigaste dieseln kostar nu 389 tkr...

V90 och V60 kostar lika mycket nu på en del modeller.....
av Lockis
#1365322
specos skrev: tis 18 feb 2020, 21:55 Men det verkar ju jättelustigt....
Tidigare fanns V60 D3 Momentum Edition från 322 tkr. Nu har den billigaste versionen ett pris från 357 tkr och det är en T3-spis med mildhybrid, förvisso med automat. D3 är bortplockad, D4 är kvar. Som någon sade tvingas man upp på Momentum Advanced på en del motorer. Billigaste dieseln kostar nu 389 tkr...

V90 och V60 kostar lika mycket nu på en del modeller.....
V90 lär nog också höjas en del med my21. Får avvakta och se.
Användarvisningsbild
av mikeman
#1365329
Raderade tidigare inlägg om att dieseln kostar så mycket nu för företag. Det är bara hybrid som gäller för företagarna och t6an med med nya inscription expression verkar inte jättemycket dyrare än innanm
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1365358
Min egen bil som jag hämtade ut i höstas hade blivit 30kkr dyrare (D3 -> B3) om man räknar med sportklädseln (5kkr) som inte går att välja numera...? Betydligt dyrare mao... :(
av Roget
#1365380
Tycker att det är svårt att jämföra då det har plockats om i tillbehörspaketen och vissa saker är borta än så länge. Då jag har beställt en v60 cc my 20 och tittar på en my21 så finns inte ventilerat nappaläder men panoramats finns med i ett paket!
Så det blir att jämföra päron med äpplen men ca 60 tkr skiljer det i pris på det lullullet jag valt!
av UnleashFusion
#1365386
Roget skrev: ons 19 feb 2020, 11:59 Tycker att det är svårt att jämföra då det har plockats om i tillbehörspaketen och vissa saker är borta än så länge. Då jag har beställt en v60 cc my 20 och tittar på en my21 så finns inte ventilerat nappaläder men panoramats finns med i ett paket!
Så det blir att jämföra päron med äpplen men ca 60 tkr skiljer det i pris på det lullullet jag valt!
Ja dessvärre har volvo krånglat till "paket/tillval" i vissa sektioner..

t.ex. förr var loungepaket - nappaläder, elmanövrade stolar etc, massage.... men i MY21 är det helt andra tillval i själva loungepaket, nästan som det är teknik&utrymme-paket ungefär
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]