Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1366924
Keios skrev:Verkar som att förbrukningen inte åtminstone ökar jämfört med att hålla jämn 80-hastighet. Detta funkar ju givetvis bara om vägen är fri, för annars lär medtrafikanterna bli vansinniga.
Men vad är då poängen om förbrukningen inte sjunker? Precis som du säger kan det inte nog betonas hur mycket det måste vara tomt bakom ;-)
Användarvisningsbild
av RmK
#1366929
Lövet skrev: ons 26 feb 2020, 15:29 Hoppas verkligen ni inte kör med den tekniken på enfiliga vägar med trafik. Själv skulle jag bli GALEN om jag låg bakom.
Jag med. "Vad f-n håller idioten på med" :D
av stevvee
#1368524
RmK skrev:
DavidBlomqvist skrev: ons 26 feb 2020, 13:12 Läst igenom tråden och det verkar som att man kommer att belasta bensinkortet lite hårdare med V60n mot min nuvarande Passat GTE, men struntsamma, Volvon hoppas jag totalt sett blir en mycket trevligare bil än GTEn :D
Samma här. Går från en hyffsat snål diesel (runt 0.6 milen i snitt) till en törstig bensinare. Men kommer få en trevligare bil med bättre drag (trots avsaknad av dragkrok). Räknar med 0.8-0.9 milen då jag bara kan ladda åt ena hållet.

Hur långt skall du åka då tänkte du ? 40 mil ?

11 mil med snitt runt 100 är inga problem att komma ner under 0,5

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]