Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elektrikern84
#1363900
Har beställt en V60 CC som har sista ändring nu på torsdag den 13/2.
I beställningen ligger det en Lounge-Paket. Men funderar lite på kvaliteten jmf. med vanliga lädret. Har ju vanliga lädret i min V90 idag och är nöjd. Samt hur funkar det med ventilationen och Massagen bra?

Skllinaden är 13500 kr och då får man Nappa, Massage, ventilerade stolar samt el med minne även på passagerarsidan. ÄR det värt? Visst får man en panorama för samma peng men bajs få stenskott i taket.


Fan att det alltid ska bli så "I-Lands-svårt" veckan innan bilen "låses".
Men ser ut som nedan just nu:

Volvo V60 Cross Country D4 AWD Advanced SE II
Fusion Red Metallic 725
Loungepaket V60 CC,
Teknikpaket 60/90.

Mörkt tonade rutor 5 st,
Eluttag 230V bak,
18" 5-Spoke Black DC,
Dragkrok halvautomatisk,
Akustik rutor,
Side Scuff Plates,
SensusCon. Harman Kardon,
Reservhjul Tempaspare,
Parkeringskamera 360,
Dekorinlägg Metal Mesh

Exteriört styling paket, borstat,
Stötfångarskydd i rostfritt stål,
Skyddsgaller i stål, Charcoal,
Lastrumsmatta formgjuten plast,,
Dubbla/dubbla integrerade slutrör,
ECM uppgradering, besiktning,
Värmare, El-driven med kupékontakt,
Vinterhjul 18" 5-ekrad Silver

Önskar er som orkade hela vägen hit en fin vecka!!! :-D
av pumpnasare
#1363907
Elektrikern84 skrev:Har beställt en V60 CC som har sista ändring nu på torsdag den 13/2.
I beställningen ligger det en Lounge-Paket. Men funderar lite på kvaliteten jmf. med vanliga lädret. Har ju vanliga lädret i min V90 idag och är nöjd. Samt hur funkar det med ventilationen och Massagen bra?

Skllinaden är 13500 kr och då får man Nappa, Massage, ventilerade stolar samt el med minne även på passagerarsidan. ÄR det värt? Visst får man en panorama för samma peng men bajs få stenskott i taket.


Fan att det alltid ska bli så "I-Lands-svårt" veckan innan bilen "låses".
Men ser ut som nedan just nu:

Volvo V60 Cross Country D4 AWD Advanced SE II
Fusion Red Metallic 725
Loungepaket V60 CC,
Teknikpaket 60/90.

Mörkt tonade rutor 5 st,
Eluttag 230V bak,
18" 5-Spoke Black DC,
Dragkrok halvautomatisk,
Akustik rutor,
Side Scuff Plates,
SensusCon. Harman Kardon,
Reservhjul Tempaspare,
Parkeringskamera 360,
Dekorinlägg Metal Mesh

Exteriört styling paket, borstat,
Stötfångarskydd i rostfritt stål,
Skyddsgaller i stål, Charcoal,
Lastrumsmatta formgjuten plast,,
Dubbla/dubbla integrerade slutrör,
ECM uppgradering, besiktning,
Värmare, El-driven med kupékontakt,
Vinterhjul 18" 5-ekrad Silver

Önskar er som orkade hela vägen hit en fin vecka!!! :-D
Hej
Jag hade nappa (ej ventilerade) i mina två Ocean Race och tyckte den var otroligt känsliga för slitage. Har kör vanligt läder i mina tre senaste Volvo, mycket tåligare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Elektrikern84
#1363909
pumpnasare skrev: mån 10 feb 2020, 17:19

Hej
Jag hade nappa (ej ventilerade) i mina två Ocean Race och tyckte den var otroligt känsliga för slitage. Har kör vanligt läder i mina tre senaste Volvo, mycket tåligare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Åfan, trist =(
av pumpnasare
#1363915
Ezz skrev:Hade personligen valt glaslucka, tycker det gör mer än nedan nämnda tillval från "Lounge-paket".

Jag valde bort glastak när säljaren talade om att det inte gick på glasförsäkringen, köpte öl för pengarnaBild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lockis
#1363926
Har lounge paketet i min V60. Älskar nappa stolarna, riktigt mjukt läder.

Massage funktionen är nog mer av en gimmick även om jag faktiskt använt det och tycker det är en helt okej funktion. Hade förväntat mig sämre.
Ventilationen ser jag fram emot att använda till sommaren.

Värt pengarna? I min värld, absolut!
Hade jag byggt om bilen idag hade jag inte gjort något annorlunda i utrustningen.
av pumpnasare
#1363930
Jag klev i och ur bilen 8-10 ggr/dag när jag var ute på säljmöten, används den normalt kanske det inte är nåt problem.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Elektrikern84
#1363936
pumpnasare skrev: mån 10 feb 2020, 17:37
Ezz skrev:Hade personligen valt glaslucka, tycker det gör mer än nedan nämnda tillval från "Lounge-paket".

Jag valde bort glastak när säljaren talade om att det inte gick på glasförsäkringen, köpte öl för pengarnaBild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hehe, jag struntar nog itaket, då kan man ge sig fan på att det första som sker är ett stenskott i takglaset.
av Elektrikern84
#1363938
Lockis skrev: mån 10 feb 2020, 17:59 Har lounge paketet i min V60. Älskar nappa stolarna, riktigt mjukt läder.

Massage funktionen är nog mer av en gimmick även om jag faktiskt använt det och tycker det är en helt okej funktion. Hade förväntat mig sämre.
Ventilationen ser jag fram emot att använda till sommaren.

Värt pengarna? I min värld, absolut!
Hade jag byggt om bilen idag hade jag inte gjort något annorlunda i utrustningen.
Ja jag har ju ett par dagar kvar att fundera.. Har ju barn i baksätet men har handdukar under bälteskuddarna för att skydda lite extra,.

Nej springer inte i och ur 8 gånger om dagen. Det har jag en VW Transp till ;-)
av Lockis
#1363949
Elektrikern84 skrev:Har ju barn i baksätet men har handdukar under bälteskuddarna för att skydda lite extra,.
Jag har en 4mån som sitter i babyskydd. Även en systerson som åker ett par ggr i veckan.
Har inte upplevt någon dålig kvalite ännu.
Är dock inte så nervös för slitage iheller. Tror inte jag kommer ha kvar bilen mer än 3 år. Och 2 ggr om året skickas den på rekond.

Det är skillnad i utseendet på plastgal[…]

Jeg glemte å nevne at jeg ligger på ca[…]

Luftfilter är enkelt och bekvämt att byt[…]

Nytt avgasrör B234F

Den där justeringen är så jäk[…]