Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DajaZ3
#1363827
Jag kör oftast Spotify via Volvos app då den ger bättre ljud tycker jag. Sen har Carplay andra fördelar, som integrationen med Siri, Waze som navigation, podcasts.
av Favazza
#1363828
DajaZ3 skrev:Jag kör oftast Spotify via Volvos app då den ger bättre ljud tycker jag. Sen har Carplay andra fördelar, som integrationen med Siri, Waze som navigation, podcasts.
Tolkar jag det rätt får man helt enkelt välja hur man gör, beroende på vad man ska göra :-)
Men tog inte CarPlay bort röststyrning?
av DajaZ3
#1363831
Jo, den tar bort Volvos röststyrning men du har Siri i telefonen ;)
av PärH
#1370407
Men dela data från telefonen då eller skaffa ett kontantkort o sticka in i bilen
Dom flesta operatörer erbjuder Spotify gratis så det dras inte på kontantkortet.
Kolla tex med 3
Användarvisningsbild
av RmK
#1370435
DajaZ3 skrev: mån 10 feb 2020, 12:18 Jo, den tar bort Volvos röststyrning men du har Siri i telefonen ;)
Är det inte kort tryck på röstknappen för bilens interna och långt tryck för Siri?
av Favazza
#1373641
Märkt en sak gällande Spotify.
När jag startar en av mina spellistor och kör den slumpmässigt, så går det bra en låt, sen när den ska på nästa står det bara "Buffrar".
Får ofta starta om och sen trycka fram en låt så inte samma spelas igen.
Någon som upplever samma/har en lösning?

Kör BT och under tiden låten spelas går det hur fint som helst.
av Shagrath
#1374045
Händer samma sak här, kör med internetdelning från mobilen så anslutningsmetoden kvittar nog.
Brukar räcka att trycka på ”skip” på ratten så hoppar den igång igen.

Nice att ha Spotify i bilen men själva appen har lite förbättringspotential. :)
av Kingcool
#1374180
Samma klydd här med.

Sen fattar jag inte varför dom programmerat så att direkt när man trycker på en spellista, så startar första låten direkt.
Sitter man och scrollar för att hitta någon låt så är det helt omöjligt när man avbryter musiken varje gång man klickar på en spellista.
av PärH
#1374499
Om ni har spotify premium och inställt på hög/högsta kvalitet
står det att Volvo inte garanterar funktionen eftersom det tar mycket data.

Har ni på högsta kan ni antingen leva med detta (som jag) eller ställa ner till lägre kvalitet, då borde buffer problemet försvinna...

Om dert inte gör det, prata med verkstad (men altså bara om problem kvarstår med lägsta ljudkvalité inställt)
av Favazza
#1374508
PärH skrev:Om ni har spotify premium och inställt på hög/högsta kvalitet
står det att Volvo inte garanterar funktionen eftersom det tar mycket data.

Har ni på högsta kan ni antingen leva med detta (som jag) eller ställa ner till lägre kvalitet, då borde buffer problemet försvinna...

Om dert inte gör det, prata med verkstad (men altså bara om problem kvarstår med lägsta ljudkvalité inställt)
Låter rimligt.
Min står på "Automatisk", undrar då vad det innebär?!
Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]