Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MagnusGBG
#1356368
Då jag kommer från Passat var jag van att kunna justera nackkuddens avstånd, vilket inte går med min nya V60 T6 TE.
Har ni hittat någon bra kudde eller lösning att få fram nackstödet/huvudstödet lite? Volvo har en variant original men den finns så klart inte i min klädselfärg Amber (beige).
av seqerlars
#1356745
En sån där måste jag åka och titta på. Saknar också möjligheten att kunna justrera nackstödet (kommer från BMW)
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1396538
Det är kardborreband bak på. Kolla om inte Volvo åf har så man kan prova innan det beställs. Det finns också sidokudde som kan köras enskilt eller kombinerad.
IMG_0329.jpg
IMG_0329.jpg (674.44 KiB) Visad 2072 gånger
av Primus
#1396545
Hur mycket bygger de ut? Ser ut att bara vara ett par centimetrar. Men ni verkar ju nöjda. Låtar ni huvudet mot den eller vad är funktionen för er. På min gamla Passat kändes det som att jag fick dra fram nackstödet ganska mycket.
Användarvisningsbild
av js1
#1396547
Verkar ju vara ett perfekt hjälpmedel för att somna bakom ratten :-o
av UnleashFusion
#1396552
https://www.wish.com/product/5ea6a567ac ... &share=web köpte denna tlll min pappa, han älskar den. justerade lumbal-funktionen på stolen och sen plus denna kudde har lett till bekvämligare körning än tidigare då man inte kan justera nackstödet. Finns antingen i läder eller cloth-cover om man vill ha. Kvalitén var riktigt bra också.(funderar på att beställa hem idag eller senare. under 200kr med frakt
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1396670
js1 skrev:Verkar ju vara ett perfekt hjälpmedel för att somna bakom ratten :-o
Haha ja den där breda "sidokudden" ser ut at kunna vagga till söms.

Skickat från min V90-18

Hur byta drl v60cc

Min högra jättebilliga drl slocknade och[…]

Jag har samma ljud bakifrån på min v60[…]

På min bil (som jag tidigare skrev om i det […]

Köpråd V60 etanol

Det är väl Powershift-låda i dessa[…]