Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anders Classic
#1356298
Då var det dags och packa bilen lite mer än vanligt. Jag blev helt bedrövad av Volvos lösning på lastnätet. Blev så besviken över detta sladdriga nät. Svårt att få på plats och stjäl även utrymme. Sedan stoppar det nog inget om man skulle behöva skydd. Undrar hur Volvo tänkte?
av Lockis
#1356330
Anders Classic skrev:Då var det dags och packa bilen lite mer än vanligt. Jag blev helt bedrövad av Volvos lösning på lastnätet. Blev så besviken över detta sladdriga nät. Svårt att få på plats och stjäl även utrymme. Sedan stoppar det nog inget om man skulle behöva skydd. Undrar hur Volvo tänkte?
Förlåt, men vad är du egentligen ute after med din post?
Vill du ha tips på annan lösning? Eller vill du bara klaga?
När du säger lastnät, menar du nätet man sätter upp i taket? Eller lastnätet man spänner över golvet för att stoppa saker under?
Är det förstnämnda skulle jag tro att det är användarfel, mitt funkar klockrent och jag har inget klagomål, förutom att jag gillade funktionen mer när det var inbyggt i baksätet..
av Anders Classic
#1356357
Ja, jag vill klaga. Tycker att denna lösning inte var bra alls. Verkar som du håller med. Får hoppas Volvo kommer med någon kassettlösning som dom tex hade i gamla V70.
av Bempo
#1356374
Jag håller med dig om "fiskenätet" som inte heller faller mig i smaken. Det gamla med kassett var enklare att använda men ännu bättre modell XC70 med rejält galler som känns kunna stoppa lasten. Och bara att vika upp i taket vid behov. Jag vet inte vad du har för modell men till V60 CC 2020 finns det som tillbehör.
av Lockis
#1356375
Last galler går att köpa till alla xc och v modeller om man inte är nöjd med den andra funktionen.

Det går fortfarande att fälla upp i taket och jag vet att I V60 går det att flytta fram om man ska lasta I hela bilen.
av Lockis
#1356388
Anders Classic skrev: tis 31 dec 2019, 10:51 Har V60 2020 så det blir att kolla efter ett lastgaller.
2700 på bilia.
https://www.bilia.se/biltillbehor/packa ... _32204264/

2500 om du bokar med monterar och klart pga mellandags rea :-)
av III
#1356390
Har inte nya v60 uppdragbara nät som äldre volvo? Jag hade kasettnät i min förra v60 av gamla modellen, fungerade ju suveränt. För några år sedan köpte jag en ny v60 av förra modellen och där var kasetten bortrationaliserad och ersatt med en hopplöst uselt nät. Skyddar säkert men bedrövligt att montera och demontera. Jag köpte kassetter på skroten och nya fästen på volvo och monterade. Sätena var inte ändrade. Men det funkar ju såklart inte på nya modellen, speciellt om ingen modell har kassetter. Synd volvo börjat dumsnåla, man hade ju så bra lösningar både med det tredelade baksätet och nätet. Har man konstruerat något bra borde man aldrig backa och göra en sämre konstruktion.
av Lockis
#1356391
Nope, kassetten är borttagen.
av Frazze1
#1356445
Jag fattar faktiskt inte hur Volvo kan skicka med nåt så pinsamt dåligt som det där nätet. Det måste ju gå att konstruera nåt som inte skymmer sikten bakåt så illa?

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]

Felkoder?

Står det någonstans på Volvos […]