Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1355772
Var ställer man in detta? Hittade nån ruta med sportläge men tyckte inte att det blev någon större skillnad.
#1355803
PowerPulse skrev: fre 27 dec 2019, 00:38 Var ställer man in detta? Hittade nån ruta med sportläge men tyckte inte att det blev någon större skillnad.
Världens minst lästa bok ger svaret :-)
Rattmotstånd.JPG
Rattmotstånd.JPG (40.91 KiB) Visad 2615 gånger
#1355810
En sak som är lite förvirrande för mig är: Ex om jag vill ha hårt motstånd i ratten så går jag ju in på My Car/individuellt körläge. Sedan måste jag kryssa i rutten för anpassad. Därefter välja hög. Då kan man dessutom välja egenskaper för drivlinan. Vad exakt innebär denna? För mig lyser komfort per default. Innebär det att jag nu satt högt motstånd på ratten på komfort eller innebär det att vridmomentet och accelerationen använder sig av komfort-egenskaperna?
#1355872
volvobrasse skrev: fre 27 dec 2019, 15:19 En sak som är lite förvirrande för mig är: Ex om jag vill ha hårt motstånd i ratten så går jag ju in på My Car/individuellt körläge. Sedan måste jag kryssa i rutten för anpassad. Därefter välja hög. Då kan man dessutom välja egenskaper för drivlinan. Vad exakt innebär denna? För mig lyser komfort per default. Innebär det att jag nu satt högt motstånd på ratten på komfort eller innebär det att vridmomentet och accelerationen använder sig av komfort-egenskaperna?
det senare.

I dag och i dag men v70 D5 2010'an har ståt[…]

Köpråd V60 etanol

@AnnaHelena , Både och, har den fått […]

Bruten fjäder framvagn

Vanligt med brusten vänster fjäder p&ari[…]

Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]