Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1354455
sover man bättre på nätterna kan man ju göra det, men som sagt, det behövs inte. Jag vet å jag optimerat/trimmat mina fordon i över 20år och Passaten hade ÅF tom skrivitin i papperen #kan vara trimmad# då jag lämnat ett kablage kvar som inte hörde hemma i motorrummet. Lämnade in den ett flertal gånger på garantijobb för både inredning och drivlina.

Nuvarande XC60 tyckte meken bara "gick riktigt bra" då han provkörde den...........

Så tro inte att varken verkstäderna el bolagen sitter och jagar folk som optimerar sina bilar, glöm det.
#1354561
Derank skrev:sover man bättre på nätterna kan man ju göra det, men som sagt, det behövs inte. Jag vet å jag optimerat/trimmat mina fordon i över 20år och Passaten hade ÅF tom skrivitin i papperen #kan vara trimmad# då jag lämnat ett kablage kvar som inte hörde hemma i motorrummet. Lämnade in den ett flertal gånger på garantijobb för både inredning och drivlina.

Nuvarande XC60 tyckte meken bara "gick riktigt bra" då han provkörde den...........

Så tro inte att varken verkstäderna el bolagen sitter och jagar folk som optimerar sina bilar, glöm det.
Jag har faktiskt aldrig hört talas om någon IRL som reggat sin optimering. Varken efter Polestar eller BSR. Helt ärligt.
#1354576
Cotag skrev:
Sudden78 skrev: tis 17 dec 2019, 19:25 Är det någon som gör detta öht? Jag menar, vem bryr sig ärligt talat och vem kontrollerar om bilen har Polestar eller ej? Är det någon som åkt dit för att man inte regbesiktat?

Volvohandlarna säljer ju optimeringar för fullt och det är väl typ bara en bråkdel som reggar detta?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är väl hela vitsen med att betala extra för Polestar, att man kan reg.besiktiga och ha en i alla avseende laglig bil?
Kollat flera bilar på Trafikstyrelsens app, som sålts som polestaroptimerade på blocket m.m, samtliga har varit uppdaterade i registret.
De flesta JAG kollat har inte varit registreringsbesiktade, inklusive de två jag köpt begagnade.
#1354578
Derank skrev:sover man bättre på nätterna kan man ju göra det, men som sagt, det behövs inte. Jag vet å jag optimerat/trimmat mina fordon i över 20år och Passaten hade ÅF tom skrivitin i papperen #kan vara trimmad# då jag lämnat ett kablage kvar som inte hörde hemma i motorrummet. Lämnade in den ett flertal gånger på garantijobb för både inredning och drivlina.

Nuvarande XC60 tyckte meken bara "gick riktigt bra" då han provkörde den...........

Så tro inte att varken verkstäderna el bolagen sitter och jagar folk som optimerar sina bilar, glöm det.
Jag har fått (muntlig) anmärkning på besiktningen några gånger, men aldrig underkänt.
#1354611
Jag besiktade min XC60 hos Bilprovningen idag efter Polestarinstallation. Tog inte mer än en kvart och kostade bara 765 kr. Helt rimligt tycker jag och dessutom trevligt att för en gångs skull få komma till Bilprovningen utan att vara orolig för om bilen ska bli godkänd eller ej. På Bilprovningen här i stan har dom en man som har huvudansvaret för alla registreringsbesiktningar och han verkade ha goda kunskaper om Polestar vilket kanske tyder på att en hel del faktiskt bryr sig om att göra en besiktning efter installation av Polestar.
#1354618
Jag ser det som en självklarhet att registreringsbesikta bilen efter Polestar optimering då det är nåt man ska göra. Sen känns det bra att den nya effekten står angiven hos Transportstyrelsen när man söker på fordonet.

Min kommande V60 T6 TE R-design kommer jag även Polestar optimera och även då registreringsbesikta.
#1354696
om du skulle vilja sälja bilen och att du ser det som ett mervärde vid försäljningen att den är Polestar optimerad så bör ju det framgå av registreringsbeviset , annars skulle i alla fall jag ta det med en nypa salt och inte ta med det i min "värdering" av bilen
#1354697
leiwi skrev: tor 19 dec 2019, 09:59 om du skulle vilja sälja bilen och att du ser det som ett mervärde vid försäljningen att den är Polestar optimerad så bör ju det framgå av registreringsbeviset , annars skulle i alla fall jag ta det med en nypa salt och inte ta med det i min "värdering" av bilen
Jag har intyget från Polestar....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]