Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1354258
leiwi skrev:hinner du besiktiga i år? , jag tror att det är en reg besiktning som skall göras och om utsläppsvärdena ändras så ökar ju årsskatten , men man kan ju hoppas att det är någon annan bes typ
Nej, men polestar ändrar inte utsläpp eller förbrukning. Det är därför ingen fara..
#1354259
leiwi skrev: mån 16 dec 2019, 22:05 hinner du besiktiga i år? , jag tror att det är en reg besiktning som skall göras och om utsläppsvärdena ändras så ökar ju årsskatten , men man kan ju hoppas att det är någon annan bes typ
Inget ändras
#1354312
StefanN skrev: mån 16 dec 2019, 21:37 Det kostar inte ens en tusenlapp så det är ju inget skäl att inte göra det.
Skälet i mitt fall har varit att ingen station i närheten gör det, och att det inte går att göra samtidigt som vanlig besiktning.
#1354399
Är det någon som gör detta öht? Jag menar, vem bryr sig ärligt talat och vem kontrollerar om bilen har Polestar eller ej? Är det någon som åkt dit för att man inte regbesiktat?

Volvohandlarna säljer ju optimeringar för fullt och det är väl typ bara en bråkdel som reggar detta?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1354401
Typ ingen gör det och det spelar ingen roll heller. Tror man att försäkringsbolagen börjar rota i om en bil är trimmad via mjukvara vid ett ärende är man ute och cyklar. Jag har haft ett tiotal försäkrings/garantiärennden på mina fordon coh alla har varit optimerade sedan dag ett, och inet av Polestar.
#1354405
Sudden78 skrev: tis 17 dec 2019, 19:25 Är det någon som gör detta öht? Jag menar, vem bryr sig ärligt talat och vem kontrollerar om bilen har Polestar eller ej? Är det någon som åkt dit för att man inte regbesiktat?

Volvohandlarna säljer ju optimeringar för fullt och det är väl typ bara en bråkdel som reggar detta?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är väl hela vitsen med att betala extra för Polestar, att man kan reg.besiktiga och ha en i alla avseende laglig bil?
Kollat flera bilar på Trafikstyrelsens app, som sålts som polestaroptimerade på blocket m.m, samtliga har varit uppdaterade i registret.
#1354410
Helt galet att folk drar öronen åt sig för 800:- men har inga problem med 9000 för optimeringen... På en bil som kostar mer än 400.000....
#1354412
Lockis skrev:Helt galet att folk drar öronen åt sig för 800:- men har inga problem med 9000 för optimeringen... På en bil som kostar mer än 400.000....
Absolut, håller med. Men varför??? Känns i detta fall som det saknas syfte eftersom ingen kontrollerar det och bilen till sig inte påverkas på nåt sätt negativt. Det är ju inte direkt så att någon blir lidande av att du inte reggat din optimering...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1354424
Saxar från Volvia,

FÖRSÄKRINGEN GÄLLER INTE FÖR:

• skador eller fel på trimmade* motorer eller följdskador därav.


* Gäller dock för Volvobil med Volvos effektoptimering (originaltrim) installerat hos en av Volvo auktoriserad
Volvohandlare."

Ha tron att försäkringsbolagen INTE kollar huruvida bilen är effektoptimerad vid en eventuell motorskada/skada, ja då skulle jag säga att man är ute och cyklar. Försäkringsbolagen är som vilket vinstdrivande företag som helst och ser dem chansen att sänka eller till och och med helt utelämna ersättningen så tar dem den 110%, så ja man ska definitivt åka och reg. besiktiga sin nyoptimerade bil! Bara min åsikt.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]

Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]