Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1354717
Sudden78 skrev:Detta kan man ju lätt kolla upp med närmsta ÅF, de kan lätt kolla i historiken om bilen är optimerad också.
Ja om det är så kan det kanske duga , det finns dom ÅFsom inte lämnar ut bilens historik
För bara intyget är ju intyget är ju ingen sanning , kan hämtas från nätet och editeras som man vill
0001.gif
Add description
0001.gif (11.24 KiB) Visad 645 gånger
#1354723
leiwi skrev:
Sudden78 skrev:Detta kan man ju lätt kolla upp med närmsta ÅF, de kan lätt kolla i historiken om bilen är optimerad också.
Ja om det är så kan det kanske duga , det finns dom ÅFsom inte lämnar ut bilens historik
För bara intyget är ju intyget är ju ingen sanning , kan hämtas från nätet och editeras som man vill
0001.gif
Man kan fråga Polestar!
#1354766
Nu förtiden står det ju i displayen om man har polestar, så lätt att kolla
#1354783
Rillee skrev: tor 19 dec 2019, 19:17 Nu förtiden står det ju i displayen om man har polestar, så lätt att kolla
Lite extra mervärde :-D synd man inte fick ett helt nytt tema, det hade varit något :-)
#1355406
kantarell skrev: ons 18 dec 2019, 18:07 Jag besiktade min XC60 hos Bilprovningen idag efter Polestarinstallation. Tog inte mer än en kvart och kostade bara 765 kr. Helt rimligt tycker jag och dessutom trevligt att för en gångs skull få komma till Bilprovningen utan att vara orolig för om bilen ska bli godkänd eller ej. På Bilprovningen här i stan har dom en man som har huvudansvaret för alla registreringsbesiktningar och han verkade ha goda kunskaper om Polestar vilket kanske tyder på att en hel del faktiskt bryr sig om att göra en besiktning efter installation av Polestar.
Vad behövde du ha med dig förutom bilen? Några papper?
#1355409
Elektrikern84 skrev:
kantarell skrev: ons 18 dec 2019, 18:07 Jag besiktade min XC60 hos Bilprovningen idag efter Polestarinstallation. Tog inte mer än en kvart och kostade bara 765 kr. Helt rimligt tycker jag och dessutom trevligt att för en gångs skull få komma till Bilprovningen utan att vara orolig för om bilen ska bli godkänd eller ej. På Bilprovningen här i stan har dom en man som har huvudansvaret för alla registreringsbesiktningar och han verkade ha goda kunskaper om Polestar vilket kanske tyder på att en hel del faktiskt bryr sig om att göra en besiktning efter installation av Polestar.
Vad behövde du ha med dig förutom bilen? Några papper?
det enda som behövs är intyget man fått av handlaren med nya effekten
#1355437
Optimerade min bil och fick ett intyg(V90 T5) Åkte sedan och besiktade. En tid senare kollade jag i bilregistret och ser då att de lagt in T6:ans uppgradering i registret. Eftersom jag inte har kvar intyget kan jag inte svara på om verkstaden kryssade i fel ruta eller om besiktningen läste av fel. Så min T5:a har numera 334hk....på pappret
#1355449
volvobrasse skrev: tis 24 dec 2019, 09:36
Rillee skrev:Nu förtiden står det ju i displayen om man har polestar, så lätt att kolla

Var exakt står det?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Under P-R-N-D i varvräknaren.
#1355450
fjohan82 skrev:
volvobrasse skrev: tis 24 dec 2019, 09:36
Rillee skrev:Nu förtiden står det ju i displayen om man har polestar, så lätt att kolla

Var exakt står det?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Under P-R-N-D i varvräknaren.
Ok men det är då Dynamic-läget är i antar jag?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm

Möjligt men inte troligt. Flimrande ledlampa […]

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]