Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1354075
Tjena,

Min nya bil är nu påväg :party:
Har tid för att optimera bilen i Januari och undrar hur lång tid man får lov att köra bilen om alls innan man måste registrerings besikta bilen?

Man får ju ett intyg så det är bara en lättare reg besiktning som jag förstår det men det är ju ingen garanti att man får en tid samma dag så det bör väl finnas en tidsfrist innan farbror blå blir arg? :-D
#1354081
Inser nu att det är väl kanske inte farbror blå som blir arg, men försäkringsbolaget börjar kanske bråka om nått skulle hända?
#1354086
Rådlös skrev:Fördelen med försäkringsbolag är väl möjligen att det går att kontakta dom i förväg för frågor hur det ställer sig "Om jag bla- bla- bla. Vad händer då?"
Absolut, men detta går ju att applicera på i princip alla frågor som ställs på ett forum... Bara byta ut Försäkringsbolag mot PST, ÅF, Polisen osv..
#1354096
LazerHawke skrev:många skippar det men vill man ha rena papper så registrerar man om och kan köra lugnt sen
Känns som en liten summa i det stora hela, så finns i min värld ingen anledning att inte göra det.
Men har en tysklands resa planerad dagen efter optimeringen så frågan är hur glada dem blir om det skulle hända något :-)
#1354097
Lockis skrev:
LazerHawke skrev:många skippar det men vill man ha rena papper så registrerar man om och kan köra lugnt sen
Känns som en liten summa i det stora hela, så finns i min värld ingen anledning att inte göra det.
Men har en tysklands resa planerad dagen efter optimeringen så frågan är hur glada dem blir om det skulle hända något :-)
som sagt liten summa i sammanhanget samt bättre fixa rena papper så blir det inget tjafs :)
#1354099
@LazerHawke, Japp, lika bra att ringa runt och kolla priser och boka in tid direkt så det blir gjort.
Uppdaterar med prislista sen när jag ringt runt till alla :-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]