Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1358729
Snelhest skrev:Så vansinnigt irriterande att det inte finns för T8 i Sverige.
Riktigt risigt.
Bara över till Danmark eller Norge :-)
#1358830
Återigen, kommer garantier gälla och kommer service fungera som vanligt (så de inte skriver över Polestar-programvaran)?
:-)
Lockis skrev: mån 13 jan 2020, 15:18
Snelhest skrev:Så vansinnigt irriterande att det inte finns för T8 i Sverige.
Riktigt risigt.
Bara över till Danmark eller Norge :-)
#1358835
Snelhest skrev: tis 14 jan 2020, 06:32 Återigen, kommer garantier gälla och kommer service fungera som vanligt (så de inte skriver över Polestar-programvaran)?
:-)
Lockis skrev: mån 13 jan 2020, 15:18
Snelhest skrev:Så vansinnigt irriterande att det inte finns för T8 i Sverige.
Riktigt risigt.
Bara över till Danmark eller Norge :-)
Bra fråga :-)
#1358837
Snelhest skrev:Återigen, kommer garantier gälla och kommer service fungera som vanligt (så de inte skriver över Polestar-programvaran)?
Ja. Volvo vet ju om att bilen är optimerad.
#1358858
Snelhest skrev: tis 14 jan 2020, 08:31 Ok, så det är "gränsöverskridande".

Edit: Jag får fråga säljaren när jag hämtar ut bilen, så jag inte gör något busigt.
Säljaren kan inte ge någon garanti. Ställ frågan direkt till Volvo cars kundtjänst.
#1359029
Fick följande svar:

"Hej Mattias,

Tack för ditt mejl.

Vad bra att du har kontaktat oss! Då Polestar-optimeringen inte finns tillgänglig för den svenska marknaden rekommenderar vi inte att bilen optimeras i ett annat land.
Optimeringar går inte att skriva över mellan marknader då det kan finnas delar som skiljer sig mellan marknaderna och därmed kan vi inte heller garantera att garantier kommer att vara giltiga för din bil om du väljer att göra optimeringen på annan marknad.

Hoppas det hjälper dig vidare i dina funderingar!
"
#1359035
Snelhest skrev: ons 15 jan 2020, 06:57 Fick följande svar:

"Hej Mattias,

Tack för ditt mejl.

Vad bra att du har kontaktat oss! Då Polestar-optimeringen inte finns tillgänglig för den svenska marknaden rekommenderar vi inte att bilen optimeras i ett annat land.
Optimeringar går inte att skriva över mellan marknader då det kan finnas delar som skiljer sig mellan marknaderna och därmed kan vi inte heller garantera att garantier kommer att vara giltiga för din bil om du väljer att göra optimeringen på annan marknad.

Hoppas det hjälper dig vidare i dina funderingar!
"
Tråkigt svar :-( tror samtidigt inte på att det skulle vara någon skillnad på optimeringen beroende på land. Men jag kan inte garantera något.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]