Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
#1353352
Är det bara jag som tycker jag ser lite S60´s ute på vägarna? Jag har sett en enda (i alla fall här) sedan jag köpte min för ca 1 månad sedan. Innan dess aldrig. Bor i Sundsvall men reser ofta ner mot Stockholm. Däremot så kryllar det av V60 och V90. Vet att vi lever i ett kombiland men vad är er andras syn på det? Är dock kul att man är relativt "ensam" med den :)
Användarvisningsbild
av Rillee
#1353370
Ser inte heller många s60 och s90 här nere i skåne, bara positivt tycker jag
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
#1353409
Jag tycker det är fördel. Så mycket roligare att ha en sällsynt bil. Folk tror inte ens det är en Volvo man kör. Enda nackdelen är väl risken för ett lägre andrahandsvärde, alternativt mer svårsåld när det är dags att byta.
av fkullberg
#1353416
S90 gillar jag inte alls baken på, men nya S60 är skit snygg. Men suvar och kombi i all ära :-D

Sen säljer kombi och Suv bäst i Sverige, och S60 är relativt ny än.
Senast redigerad av 1 fkullberg, redigerad totalt 0 gånger.
av fyrahjul
#1353417
Jag har flera teorier.
1. Det är en vädigt ny modell
2. Folk vill ha kombi framför sport i Sverige
3. Generellt så blir S60 ganska dyr. Dom flesta som väljer en S60 vill ha den som R-design och inte momentum, den blir på ngt sätt okomplett utan sportchassi enligt mig. Tar man R-design samt vanliga paketen, styling kit etc hamnar man snabbt runt 500-600 000:- På V60 sidan blir det betydligt billigare. Men tråkigare😀 Men håller med om att S60 inte är en ”praktisk” bil😀
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1353492
Ja man kan verkligen inte jämföra med S60 P2, de var väldigt poppis här iaf.
Nya S60 har handlaren inte sålt en enda av i stort sett, trots väldigt bra introerbjudande.
personligen tror jag man missat kunder i Sverige pga avsaknad diesel
av Meco
#1353518
W.A.P.E. skrev: fre 13 dec 2019, 09:12 Ja man kan verkligen inte jämföra med S60 P2, de var väldigt poppis här iaf.
Nya S60 har handlaren inte sålt en enda av i stort sett, trots väldigt bra introerbjudande.
personligen tror jag man missat kunder i Sverige pga avsaknad diesel
Är ju riktigt sjukt. Jag är sugen på nya S60. Är beredd att säga att det är den snyggaste Volvon som gjorts dom senaste 20 åren om den kommer med R-design, styling kit etc. Tycker det är den första Volvon där jag för första gången lyft blicken från BMW mot Volvohållet i stället, baserat på sportighet och design. Den har dessutom större lastutrymme än förra generationens V60 (mer liter).

Tror också likt ovan att priset på S60 blir generellt dyrare än V60, detta eftersom det är en sport-sedan och hela poängen är ju sport chassi, där drar det iväg enormt med paket etc. V60n funkar ju som momentum liksom, dom flesta ute på vägarna är ju vanliga momentumerbjudande-bilar.

Ser man på USA-marknaden verkar den sälja galet mycket mer än ex V60. Det är helt enkelt för tråkigt på USA-marknaden.
Användarvisningsbild
av Funk
#1353523
Jag får leverans av min om 12 veckor....så en till blir det i alla fall.. :-)

/Thomas

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]

Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]