Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pellix
#1364364
fkullberg skrev: mån 10 feb 2020, 09:01
Zanders skrev: mån 10 feb 2020, 08:56 Knappt två veckor sen :nerd:
Var glad att din T8 byggs i Torslanda :-D
Är det några fördelar förutom några veckors kortare leveranstid?
Visst är det bra att bevara jobben i Sverige, men sist jag hörde så var monteringskvaliteten bättre på de kinesiskbyggda bilarna. Jag hoppas det har ändrats?
av Lockis
#1364371
Pellix skrev:
fkullberg skrev: mån 10 feb 2020, 09:01
Zanders skrev: mån 10 feb 2020, 08:56 Knappt två veckor sen :nerd:
Var glad att din T8 byggs i Torslanda :-D
Är det några fördelar förutom några veckors kortare leveranstid?
Visst är det bra att bevara jobben i Sverige, men sist jag hörde så var monteringskvaliteten bättre på de kinesiskbyggda bilarna. Jag hoppas det har ändrats?
Spelar nog ingen större roll.
Problem kan uppstå överallt.
Exempel: Min förra V60 hade 1 garanti ärende för en felaktig AdBlue givare i tanken på ~4200 mil. (Byggd i Torslanda)
Nuvarande V60 har haft problem med icke fastsatt innebackspegel, inte fastsatt sim-korts hållare och problem med automatiska helljuset. Både innerbackspegel och sim-kortshållare anmäldes i samband med leverans och helljuset dagen efter. Bilen byggdes i Gent.

Tror jag att det är sämre kvalite på min nuvarande bil för att den är byggd i Gent? Nope, delarna tillverkas i samma fabriker.. Mao är det bara otur.
Det mesta är dock redan åtgärdat, bara helljuset jag inte är nöjd med ännu.
av Leif55
#1364372
Var glad att den inte byggs i kina, där står det fortfarande still.....
Användarvisningsbild
av Pellix
#1364488
Leif55 skrev: ons 12 feb 2020, 23:24 Var glad att den inte byggs i kina, där står det fortfarande still.....
Nja, om det innebär betydligt bättre kvalitet så väntar jag gärna några veckor istället för att få dras med en massa slarvfel på en bil för över en halv miljon... :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15

Om du kör live data så kan du fö[…]

Ja alltså den där svarta grejen/ plastl[…]

Ehhhh... Du skriver så här "mes[…]

Du har identifierat rätt sensor. Om du st&ari[…]