Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fkullberg
#1357858
Insjö78 skrev: ons 08 jan 2020, 19:14 Alla XC60 T8 och T4 för europeiska marknaden byggs numera i Kina, de som byggs i Sverige skickas till USA.

Hmm, källa på det?
Jobbar på Volvo och det stämmer, min XC60 D4 byggs i Sverige och min kompis T8 byggs i kina. Allt tack vare handelskriget mellan usa och kina.
av Insjö78
#1357866
Ok, lite lustigt att det inte byggs till Sverige marknaden här? Kanske för att avlasta bilfabriken för att få ut så mycket bilar som möjligt. Tack för svaret!
av fkullberg
#1357873
Insjö78 skrev: ons 08 jan 2020, 20:09 Ok, lite lustigt att det inte byggs till Sverige marknaden här? Kanske för att avlasta bilfabriken för att få ut så mycket bilar som möjligt. Tack för svaret!
Ja, det med. Hur Torslanda än vrider och vänder så går det på full kapacitet. 330.000 bilar om året :-)
av stevvee
#1357888
Insjö78 skrev:Ok, lite lustigt att det inte byggs till Sverige marknaden här? Kanske för att avlasta bilfabriken för att få ut så mycket bilar som möjligt. Tack för svaret!

Det har med det politiska spelet. Trump ställde ju till det för kina så därför blev det ändringar i fabrikerna för att hålla ner kostnaden på Volvo i USA
Användarvisningsbild
av ParMag
#1359441
GustafD skrev:Jag är inne på att beställa en svart r design med 21 tums fälgarna.. alternativt en mörkbrun inscription med 20 tum. Loungepaket och teknikpaket pro.. och lite gott å blandat :-)
Vad skiljer Teknikpaket 60/90 mot Teknikpaket Pro?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av stevvee
#1359452
ParMag skrev:
GustafD skrev:Jag är inne på att beställa en svart r design med 21 tums fälgarna.. alternativt en mörkbrun inscription med 20 tum. Loungepaket och teknikpaket pro.. och lite gott å blandat :-)
Vad skiljer Teknikpaket 60/90 mot Teknikpaket Pro?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
På nya så är det 360 kamera och head up.
Användarvisningsbild
av ParMag
#1359549
stevvee skrev:
ParMag skrev:
GustafD skrev:Jag är inne på att beställa en svart r design med 21 tums fälgarna.. alternativt en mörkbrun inscription med 20 tum. Loungepaket och teknikpaket pro.. och lite gott å blandat :-)
Vad skiljer Teknikpaket 60/90 mot Teknikpaket Pro?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
På nya så är det 360 kamera och head up.
TackBild
Det är tillbehör jag isf inte har något behov av.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 15

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]